Danny stelt zich even voor

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Danny
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2015, 23:38

Danny stelt zich even voor

Bericht door Danny »

Ben een man van nog maar 30 jaar oud ( Bijna ) dit is mijn verhaal.

Precies 4 jaar geleden is er bij mij schildklier kanker vastgesteld. ( zeldzaam bij mannen )
Na eerste gesprekken en scans bleek het mee te vallen.
Alleen een deel van de schildklier moest verwijderd worden wat ook gebeurde.
Dinsdag operatie vrijdag's naar huis. ( wist het al februari en heb zelfs doorgewerkt tot juni dag voor de operatie )
S'maandags belde de arts op en daar kwam het drama nieuws.
Het was een soort kanker dat zich snel uitbreid de hele week was ik vaste klant in het ziekenhuis het bleek dat me hele rechterhals ( lympf kliertjes ) vol zat.
Er zal een een zware operatie aankomen en dat was het ook 7 uur operatie. ( 36 kliertjes verwijderd )
De behandelingen duren tot vandaag de dag heb 6 keer radio actieve straling gehad.
En nog 2 operatie wegens nog meer kliertjes die dikker werden. ( nu zijn er in totaal 52 verwijderd )
Sinds de laatste dag op het werk in juni ben ik niet meer in staat geweest te werken.

Was tot kort eindelijk vrij koel eronder het blijkt heel anders te zijn. De mensen begrijpen je niet hebben ook niet het idee hoe het voelt hoe erg het kan voelen. Had ook nooit gedacht dat dit zo vervelend kan zijn. Moedeloos het juiste woord.

Heb spanningen in nek en schouder, continue drukkende hoofdpijn voor achter zijkanten, suizen in het oor vooral als ik in bed lig, piepen in oor. ploppen in de neus. Druk boven de kaak achter de ogen,

Thyrax zelf maakt het me ook onodig zwaar door mij behandelingen wordt ik onderdrukt met extra hoge dosis thyrax iedereen weet de bijwerkingen daarvan wel. Je hoeft het maar te noemen of het betreft mij wel. Van krampen tot hyperventilatie gejaagd gevoel concentratie gebrek noem maar op.

Loop nu bij de fysio ( 3 jaar te laat ) nek klachten zijn aan het weg gaan de rest nog niet veel verbetering. Internist wil ook dat ik naar een psychiater ga maar eerlijk gezegd heb ik meer behoefte te praten met mensen die me begrijpen.
Schildklierloosnu
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2015, 22:46

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht door Schildklierloosnu »

Hey aller eerst welkom...hoewel liever niet natuurlijk.

Bij mij ook schildklier kanker, waardoor mijn schildklier verwijderd is....
Echter zit ik met uitzaaiingen, in mijn botten zelfs... eerste radioactieve slok al gehad.. tweede staat op de planning.

Ik zit momenteel met de thyrax op 225 dus ja zit ook vrij hoog meen ik.
De klachten die begrijp ik wel...
Stijve spieren zijn idd vervelend... lees er nu steeds meer over, en heb dat zelf ook in mijn nek...
Zal toch ook maar eens vragen of dat hier mee te maken heeft.

Overigens zit ik ook pas een half jaar in deze molen....

Wens je sterkte en kracht toe, en hopelijk contact met mensen die het zelfde ervaren.
Jolka
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2015, 19:44

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht door Jolka »

Hallo Danny,

Ik heb een hele tijd dit forum niet meer bezocht, tot afgelopen week en toen zag ik jouw verhaal.

Bij mij is 12 jaar geleden medullair schildklierkanker ontdekt en ik heb destijds ook een uitgebreide lymfeklierverwijdering aan de rechterkant van mijn hals ondergaan.

Weet jij welke vorm van schildklierkanker jij hebt?

Groetjes,

Jolka
netty1960
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 10:41

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht door netty1960 »

Hallo ik ben ook heel lang niet op forum geweest, heb 5 jaar geleden schildklierkanker gehad.
Ik was met tyrax na paar maanden goed ingesteld, ben paar maanden geleden overgestapt naar teva met dezelfde hoeveelheid mijn tsh4 was te hoog, nu zit ik weer aande euthyrox , ben van187 naar 137euthyrox gegaan.
Wie heeft er ook klachten met de overstap van medicijnen?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Danny stelt zich even voor

Bericht door laura »

hallo Netty,

Kijk eens bij http://www.schildklier-forum.nl/viewforum.php?f=7
Daar vind je veel onderwerpen over het het wisselen van schildklierhormoon.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Danny
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2015, 23:38

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht door Danny »

Schildklierloosnu schreef:Hey aller eerst welkom...hoewel liever niet natuurlijk.

Bij mij ook schildklier kanker, waardoor mijn schildklier verwijderd is....
Echter zit ik met uitzaaiingen, in mijn botten zelfs... eerste radioactieve slok al gehad.. tweede staat op de planning.

Ik zit momenteel met de thyrax op 225 dus ja zit ook vrij hoog meen ik.
De klachten die begrijp ik wel...
Stijve spieren zijn idd vervelend... lees er nu steeds meer over, en heb dat zelf ook in mijn nek...
Zal toch ook maar eens vragen of dat hier mee te maken heeft.

Overigens zit ik ook pas een half jaar in deze molen....

Wens je sterkte en kracht toe, en hopelijk contact met mensen die het zelfde ervaren.
Bedankt sorry voor de late reactie was een beroerd jaar vorig jaar.
Alles gaat nu een stuk beter ben schoon verklaard en werk hard aan een herstel.
Een tip wie ik je kan geven is begin op tijd met een oncologische therapie zodat je onder de behandeling wel een beetje fit blijft.
Lichamelijk zit ik aardig in elkaar na 5 jaar.

Hoor graag hoe ver u bent in de behandeling weet hoe lang die weg is en hoe vervelend het kan zijn.
Danny
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2015, 23:38

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht door Danny »

Jolka schreef:Hallo Danny,

Ik heb een hele tijd dit forum niet meer bezocht, tot afgelopen week en toen zag ik jouw verhaal.

Bij mij is 12 jaar geleden medullair schildklierkanker ontdekt en ik heb destijds ook een uitgebreide lymfeklierverwijdering aan de rechterkant van mijn hals ondergaan.

Weet jij welke vorm van schildklierkanker jij hebt?

Groetjes,

Jolka
Hallo Jolka excuus zoals eerder aangeven 2015 was een horror jaar voor mij.
Klim langzaam uit het dal en werk hard aan herstel.
Welke Kanker ik heb gehad weet ik niet heeft me nooit echt interesseert alleen gezond worden was een thema.
De volgende keer als ik gebeld wordt dat is in oktober vraag ik het gelijk na.

Mvg
Plaats reactie