Iemand al zwanger geworden met levothyroxine?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Iemand al zwanger geworden met levothyroxine?

Bericht door laura »

hallo Missmoon,

Met levothyroxine is helemaal niets aan de hand.
Het is een lichaamseigen stof.
Precies hetzelfde molecuul hormoon als dat je schildklier zelf maakt.

Al tientallen jaren wordt levothyroxine gebruikt bij hypothyreoïdie.
En natuurlijk zijn in al die decennia miljoenen vrouwen zwanger geworden.

Thyrax bestaat ook uit levothyroxine.

De artsen die jou behandelen doen gelukkig wat ze horen te doen.
Wantrouwen is zeker niet op z'n plaats.

Waardoor je niet zwanger wordt?
Dat zou ik niet weten.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Mar8819
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2017, 15:02

Re: Iemand al zwanger geworden met levothyroxine?

Bericht door Mar8819 »

Ik ben net zwanger, ondanks mijn overstap van Thyrax naar Levothyroxine een paar maanden geleden. Dus ondanks de overstap van Thyrax naar andere medicatie is zwanger worden (bij mij) wel mogelijk.

Mijn TSH waarde zat op moment van zwanger worden rond TSH 0,21. Mijn T4 weet ik zo gauw even niet meer.

Het zou denk ik niet mijn keuze zijn om juist nu weer over te stappen naar een ander merk, omdat je daar ook weer goed op ingesteld moet worden. (Bij mij schommelden de waardes namelijk erg sterk een paar maanden na de overstap)
Klaartje
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017, 16:05

Re: Iemand al zwanger geworden met levothyroxine?

Bericht door Klaartje »

Thyrax en Levothyroxine zijn allebei synthetisch schildklierhormoon dus om zwanger te worden maakt het niet uit of je het een of het ander slikt, volgens mij. Ik ben destijds zwanger geworden, heb 2 gezonde kinderen gekregen met Thyrax.
Dus nu je goed bent ingesteld, want dat is wel belangrijk, eigenlijk pas vanaf mei (althans toen was de TSH ook goed), zou je ineens zomaar zwanger kunnen worden.
Wat je wel moet doen: zodra je zwanger bent je bloed regelmatig laten prikken. Ik had vrij snel meer Thyrax nodig, in jouw geval dus Levothyroxine. Want dat is ook voor de ontwikkeling en groei van de baby in je buik belangrijk!
Channe
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2017, 17:46
Locatie: Langedijk

Re: Iemand al zwanger geworden met levothyroxine?

Bericht door Channe »

Hoi, ik slik ook levothyroxine en ben nu 10w zwanger. Toen ik zwanger raakte was mijn tsh 0,81 en t4 12,8
Ik ben na de positieve test 25% opgehoogd met de medicatie. Tsh was toen 2,8 en t4 9,7
Bij 9w bloed geprikt: tsh 0,91 en t4 12,9 prima dus. Het gaat nu goed. Houdt dus hoop!
Plaats reactie