Lizza en post partum thyreoïditis (PPT)

Lizza
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 okt 2017, 12:35

Re: Lizza en post partum thyreoïditis (PPT)

Bericht door Lizza »

Hi Kiek

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen medicatie genomen voor het prikken. Ik heb wel bij verschillende labs geprikt omdat ik ook kort bij internist ben geweest. Ik zal alle gegevens vragen op papier en laat nog even weten hoe mijn waarden zijn geweest. Misschien is het inderdaad wat anders. Aangezien ik een eerste kind heb gekregen en alles zo anders is heb ik geen referentie kader meer en denk ik steeds 'het zou toch niet weer de schildklier zijn'.

Dank voor meedenken!
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Lizza en post partum thyreoïditis (PPT)

Bericht door Kiek »

Lizza, dan lijkt het er toch op dat je teveel levothyroxine slikt.
Dit geeft vermoeidheid, tikje instabiel, en wat sneller geïrriteerd.
Het is misschien beter om je dosis iets naar omlaag bij te stellen.
Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Loes26
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:34

Re: Lizza en post partum thyreoïditis (PPT)

Bericht door Loes26 »

Hoi Lizza,

Mijn naam is Loes en ik ben een aantal maanden geleden bevallen van een gezonde, vrolijke zoon.
Een aantal dagen na mijn bevalling ben ik geopereerd aan een inwendige ontsteking en weer een aantal weken later schoot mijn lichaam (en geest) in een soort shock. Na bloedprikken bleek dat mijn schildklier veel te snel werkte. Gelukkig werd de diagnose PPT al vlug gesteld, want dat kan ook nog wel eens anders lopen. Al snel kreeg ik een afspraak bij de internist (die het allemaal niet zo serieus nam). We hebben toen afgesproken dat ik alleen beta-blokkers tegen de hartkloppingen zou slikken.
Volgens verwachting herstelde de schildklier zich over de maanden heen naar te traag en weer heb ik geen medicatie geslikt. In de afgelopen maanden heeft mijn lichaam vaker in een soort shock gezeten. Dit begint dan altijd met een hartslag die door het plafond heen gaat en mijn lichaam begint te trillen. Volgens de internist hoort dit bij de schildklierproblematiek, hoewel ik daar zelf op internet niet veel van terug kan vinden.
Nu ben ik een aantal maanden verder en voel ik me lichamelijk redelijk goed. Het enige waar ik echt moeite mee heb, is het feit dat ik mijn lichaam niet meer vertrouw door de plotseling optredende shocks.

Ik ben heel erg blij met dit forum, omdat er naar mijn mening maar heel weinig bekend is over PPT en wat het met iemand kan doen. Ook mijn internist doet er laconiek over en ik heb dan al een aantal aanvaringen met hem gehad. Het is fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn die dezelfde ervaring als ik hebben.

Lizza, hoe is het nu met je?
Plaats reactie