Vraag mbt zwanger raken en hashimoto

Plaats reactie
Channe
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2017, 17:46
Locatie: Langedijk

Vraag mbt zwanger raken en hashimoto

Bericht door Channe »

Enkele maanden geleden is bij mij hashimoto vastgesteld. Wij hebben een kinderwens en na een ruim jaar was het nog niet raak, ik heb mij laten testen. Ik had toen een tsh van 7,6 en een ft4 van 9. Nu enkele maanden verder is met levothyroxine 100mcg een tsh behaald van 0,41 en een ft4 van 16,5. Nu heb ik twee weken geleden anti biotica gehad, ik weet niet of het effect heeft maar mijn waarden zijn nu: tsh 0,41 en ft4 12,5 kan dat komen door de anti biotica? De huisarts heeft in overleg met de internist wel groen licht gegeven om te proberen zwanger te raken. Wat denken jullie hiervan?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vraag mbt zwanger raken en hashimoto

Bericht door laura »

hallo Channe,

Die fT4-waarde kan wat variëren over de dag.
Ik weet niet of antibiotica gevolgen kunnen hebben voor die waarden.
Misschien wel datgene waarvoor je het slikte.

Misschien dat Kiek een idee heeft?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Channe
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2017, 17:46
Locatie: Langedijk

Re: Vraag mbt zwanger raken en hashimoto

Bericht door Channe »

Dankje, dat was een ontsteking van Mn lymfeklieren. Best wel heftig. Gelukkig is het allemaal weer oké nu. Ik mag over drie weken weer bloed laten afnemen en dan weet ik of de ft4 nu hoger is. Ik lees vaak dat hij voor zwangerschap 16,5 moet zijn. Kiek heeft mijn berekend op 13 ik vraag me nu af of je dan wel zwanger kan raken of dat hij sowieso naar 16,5 minimaal moet. Mijn tsh is wel goed met 0,41
Plaats reactie