Gevolgen te hoge dosis voor zwangerschap

Bhj1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:10

Re: Net zwanger en van 100 mcg naar 150 mcg?

Bericht door Bhj1980 »

Excuses voor de late reactie. Inmiddels weer een aantal weken verder en de zwangerschap gaat op zich nog steeds goed gelukkig. De endocrinoloog had mij toen op zich wel gerust kunnen stellen waarom ik zoveel op moest hogen. Had te maken met dat de vorige keren de tsh ook heel snel omhoog ging. Echter blijkt het na onderzoek vandaag via de gynaecoloog nu toch teveel geweest te zijn en had ik misschien toch beter naar mijn gevoel kunnen luisteren. Tsh is nu 0.12 ( 0.25 - 3.1) en ft4 wel binnen de marge nl 20.7 (12.5 - 23.2). Ik heb net gelijk de internist gebeld, maar denk dat ik hierover pas maandag teruggebeld word. In hoeverre is dit nu schadelijk? Zal ik op eigen houtje nu even wat minder innemen? Of wat is wijsheid?
Bedankt voor de antwoorden weer!
Bhj1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:10

Re: Net zwanger en van 100 mcg naar 150 mcg?

Bericht door Bhj1980 »

Ter info: ik moet even terug naar 125 mcg tot mijn volgende afspraak begin mei.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Net zwanger en van 100 mcg naar 150 mcg?

Bericht door mamavan2 »

Ok! Hoe voel je je?
Bhj1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:10

Re: Net zwanger en van 100 mcg naar 150 mcg?

Bericht door Bhj1980 »

Op zich wel prima! Eigenlijk beter en fitter dan voor de zwangerschap :mrgreen:
Bhj1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:10

Gevolgen te hoge dosis voor zwangerschap

Bericht door Bhj1980 »

Hallo,

Ik vroeg me af wat de gevolgen zijn van een te hoge dosis schildklierhormoon voor de zwangerschap en de ontwikkeling van de baby. Ik lees overal dat een te lage dosis slecht is, zeker in het begin van de zwangerschap. Maar hoe zit het met een te hoge dosis? Is dit (erg) schadelijk voor de baby? Of alleen voor mezelf?

Ik heb namelijk het idee dat ik nu een te hoge dosis slik. Ik heb wat hyperklachten en ik sta sowieso heel de zwangerschap al strak afgesteld, waarbij ik al even mijn medicatie moest verlagen (en daarna weer verhogen). Ik heb al bloed laten prikken en ik krijg woensdag de uitslag. Ik ben momenteel 25 weken zwanger en heb Hashimoto.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Gevolgen te hoge dosis voor zwangerschap

Bericht door Kiek »

Hallo Bhj,

Dit berichtje schreef je vorige week al.
Het onderwerp een beetje verstopt.
Ik denk dat je inmiddels je waarden wel zult hebben.
Waarschijnlijk is je TSH weer wat normaler richting 1.5 mU/l?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie