Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Plaats reactie
Pat

Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Pat » 13 mar 2019, 13:17

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum; dank voor het accepteren!
Ik ben Patty 32 jaar oud sinds september 2018 is Graves weer terug na 10 jaar van afwezigheid. Ik heb een zoontje van 2 jaar oud en toen wij graag voor een 2e kindje wilden gaan, kwam Graves aan het licht.
In oktober (startwaarden tsh 0.02 en FT4 24; TSI 4,1 en anti TPO 792) ben ik gestart met PTU en als snel werd de TSH weer wakker waarop mijn (hele prettige) endocrinoloog mij voorstelde om in januari jl. al te stoppen met de PTU (titratie) ivm goede waardes en onze actieve kinderwens.
Na 10 weken zonder medicatie doet mijn schildklier het nog steeds redelijk volgens mij (tsh 0,98 FT4 15,3) maar mijn vraag en bezorgdheid zit hem vooral in de hoge antistoffen die ik heb: Anti TPO 1703 (was 6-2 1810) en TSI 1,93 (was vorige maand 1,74) en de kans op een zwangerschap.
Zijn er in deze groep dames met hetzelfde problemen dan wel tips?
Indien nodig / wenselijk kan ik alle bloedwaarden nog vermelden van afgelopen maanden; ik prik om de 4 weken de tsh en FT4 en om de maand de antistoffen.
Alvast dank voor t meedenken! Groetjes

laura
Contacteer:

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door laura » 16 sep 2019, 16:34

hallo Pat,

Sorry dat je eerder geen reactie kreeg.
Hoe gaat het met je?

Die TPO-antistoffen spelen geen rol en kunnen geen kwaad.
Er wordt wel gelet op die TSI, maar die zijn maar een klein pietsie verhoogd.

Ben je nu al zwanger?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Pat

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Pat » 17 sep 2019, 16:54

Hoi Laura,
Dankjewel voor je reactie. Mijn TPO antistoffen zijn inmiddels verder gestegen boven de 1700 en mijn TSI antistoffen zitten nu op 1,02. Mijn schildklierwaarden zijn nog steeds goed en ben nog niet zwanger 🤗
Groetjes!

Plaats reactie