Zwanger worden zonder schildklier

Plaats reactie
Nona
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2020, 17:15

Zwanger worden zonder schildklier

Bericht door Nona »

Hallo,

Ik vroeg mij af of er ook dames zijn die na hun schildklier verwijdering zwanger zijn geworden en of dat ging met hulp/behandeling/medicatie of dat het helemaal zonder hulp is gebeurd.

Mijn schildklier is eind 2013 verwijderd ivm schildklier kanker.
en ben nu al bijna een jaar gestopt met de pil en ik menstrueer echt 1 a ander halve dag per maand een beetje.
Wij zijn naar de Gynaecoloog geweest en alles zag er goed uit zowel bij mij als mijn partner.
Ik heb als laatste een HSG onderzoek gehad wat niet erg prettig was maar ook dat was allemaal prima.
Ook ben ik goed ingesteld op thyrax dus er zijn eigenlijk geen aanwijzingen dat het niet zou moeten lukken maar tot op heden hebben wij nog geen geluk..

Ik sprak pas een mevrouw die ook geen schildklier meer had en jaren geleden met Clomid en Iui zwanger is geworden dus zij had wel wat hulp gekregen..

Iemand anders tips voor mij?
Ik heb deze week ook mijn half jaar controle bij mijn endocrinoloog/internist en ik ga de 17e deze maand voor een second opinion naar het Lumc in Leiden (gynaecoloog) omdat ik bij het ziekenhuis waar ik nu liep eigenlijk gewoon naar huis werd gestuurd van ga het maar gewoon proberen..


Lieve groet,

Nona
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Zwanger worden zonder schildklier

Bericht door Kiek »

Welkom, Nona!

In principe zou je na schildklierverwijdering, en voldoende FT4 met levothyroxine, geen problemen hoeven tegen te komen.
Word je nog vervolgd na je schildklieroperatie?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie