Informatie uitleg van Kiek

Graag met vermelding van de bron
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Informatie uitleg van Kiek

Bericht door Teun »

Weet je wat ik zo jammer vind Kiek en Marc? Dat is dat jullie allebei veel kennis hebben omtrend de schilklier etc, allebei op je eigen manier maar dat er op een of andere manier elke keer een communicatie optreed tussen jullie over kennis, informatie etc welke de ene weet, de ander weer aan twijfelt en uiteindelijk geen toegevoegde waarde Heeft.
Persoonlijk stoort het me erg en begrijp ik er langzamerhand niets meer van wat nu wel klopt en wat niet terwijl ik denk dat ik ook niet dom ben ook al is het lezen van deze engelse literatuur niet mijn sterkste kant.

Eigenlijk heel jammer omdat er vanuit forumleden de vraag was gekomen om de kennis en informatie over de tsh, ft4 en samenwerking van beiden , setpoint etc te bundelen zodat de echte leek er wat aan heeft.
Dit gaat zo heel erg verloren, zeker omdat er dan ook weer engelstalige artikelen over het forum schieten die een meerwaarde zou moeten hebben maar waar dan gelijk weer vraagtekens bij gezet worden.
Misschien zou het handig zijn om samen te komen tot iets moois en duidelijks, misschien samen iets fabriceren via mail o.d.
Het is zo jammer als de kennis die jullie allebei hebben verloren gaat, dus misshcien is er een vorm van samenwerking mogelijk i.p.v. negatieve benadering van elkaars informatie.
Ik wilde dit gewoon even kwijt.
Laatst gewijzigd door Teun op 21 okt 2018, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Informatie uitleg van Kiek

Bericht door Suffy »

Teun, ik kan dit alleen maar beamen.
Buiten ons om tot een goed stuk komen en dat als 'sticky' op het forum plaatsen.

Ik weet het zo langzamerhand ook niet meer en denk dan: laat maar.
Zo jammer.

Bij een gezond mens worden de schildklierhormonen automatisch gereguleerd wat een setpoint oplevert.
Die gezonde persoon weet zijn setpoint natuurlijk niet.

Als je een schildklieraandoening krijgt is alles van slag. Als je dan de TSH en FT4 laat bepalen krijg je waardes maar hoe weet je nou wat jouw setpoint zal gaan worden als je die als gezond persoon niet weet?
Hoe is dat setpoint te herleiden?

Of ik ben dom of ik lees niet goed maar daar heb ik nog geen duidelijk antwoord op gezien.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Gast1

Re: Informatie uitleg van Kiek

Bericht door Gast1 »

Florence schreef: 21 okt 2018, 22:49 Marc, het zou fijn zijn als je het bij opbouwende kritiek kunt houden. Op deze manier gaat er teveel energie onnodig verloren.

Welterusten allemaal, Flo
Dit dus.

Ik vraag me dingen af. Uit eigen ervaring, uit opgedane kennis, uit andere onderzoeken. Daar stel ik vragen over. Kritische vragen. Ik neem niet zo maar dingen aan. Zoek door, graaf dieper.

Kennelijk is dat verstorend??

Kennelijk moeten we allemaal de zeker niet altijd onderbouwde mening volgen, in plaats van de feiten.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Informatie uitleg van Kiek

Bericht door Teun »

Prima dat je kritisch bent Marc. Maar dan kun je elkaar goed aanvullen. De start komt op mij goed over vervolgens wordt er over gegaan op een op mij overkomende sarcastische toon, voegt niets toe. Misschien zelf even alles terug ezen, kan je inzicht geven. Verder zeg ik niets meer en kijk ook niet meer in dit draadje.
Gast1

Re: Informatie uitleg van Kiek

Bericht door Gast1 »

Helder.
Vorm vóór inhoud.
Mening vóór feiten.

Hoe het werkelijk zit, is niet belangrijk. Dat het eenzijdig benaderd wordt ook niet.
Vragen worden ontweken en leveren wéér een persoonlijke aanval op. Dat mag allemaal wel.
Dat er inhoudelijk wat schort, so be it. Als het maar niet verstoord wordt.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Informatie uitleg van Kiek

Bericht door laura »

Het forum is bedoeld voor het delen van informatie, kennis en ervaringen.
Gelukkig is er ruimte voor het filosoferen over allerlei mogelijkheden.

Mark, daar past geen toon die commandeert en daar past geen vragenvuur.
Het is ook zo jammer dat dat tot niets leidt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Informatie uitleg van Kiek

Bericht door Gast1 »

Ik commandeer nergens, val niemand persoonlijk aan. Ik herhaal (en verdiep) wel vragen die ik van belang vind.

Maar als enkel antwoorden en meningen gegeven worden die in het eigen straatje passen en de rest genegeerd, tja... jammer. Nog erger, dan ligt het opeens aan mijn toon...

Kennelijk is ook hier een stuk minder ruimte voor vrije discussie, inhoudelijke uitwisseling van kennis en informatie, verdieping, vooruitgang.

Jammer.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Informatie uitleg van Kiek

Bericht door laura »

ineke schreef: 20 okt 2018, 16:01 Nieuw onderzoek van Fitzgerald
Population data indicate that thyroid regulation is consistent with an equilibrium-point model, but not with a set-point model
Vertaald =
Bevolkingsgegevens geven aan dat schildklierregulatie consistent is met een evenwichtspuntmodel, maar niet met een instelmodel

https://acems.org.au/acems-publications ... oint-model
hallo Ineke,

Eerdere artikelen van Fitzgerald staan hier: viewtopic.php?f=17&t=1522
Ik heb ze samengevoegd.
En de link van het nieuwe artikel toegevoegd.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie