Boeken over De Schildklier

Graag met vermelding van de bron
Plaats reactie
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Boeken over De Schildklier

Bericht door Pip »

Hoi! Bij uitgeverij Akasha zag ik 2 boeken m.b.t. De Schilklier.
Weet iemand of dit nuttige boeken zijn om beter inzicht in de schildklier te krijgen en daarmee je eigen gezondheid en welzijn.
De titles zijn:
-Schildkliermassage -> dr.Berndt Rieger
-de schildklier -> Sabine Hauswald

Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Boeken over De Schildklier

Bericht door laura »

hallo Pip,

Deze boekjes zeggen mij heel weinig.
Het gaat over een holistische en homeopathische benadering.
Over massage en de rol van planeten.

Wil je echt meer weten over de schildklier dan zou je eens in de bibliotheek kunnen kijken of ze het boekje Ziekten van de schildklier. De feiten hebben.
Met deze link krijg je een idee: https://schildkliertje.blogspot.com/201 ... eiten.html

Online en als boekje is Mijn schildklier werkt niet goed. En nu een mogelijkheid: http://www.spreekuurthuis.nl/themas/sch ... oet_hij%3F

Als je geen moeite hebt met het lezen van Engels, dan kun je hier terecht voor online folders: http://www.btf-thyroid.org/information/quick-guides
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Boeken over De Schildklier

Bericht door Pip »

Dank je wel Laura! Ik ga me erin verdiepen....
Ik merk steeds meer het belang van de kennis in deze!
Groet! Pip
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Boeken over De Schildklier

Bericht door laura »

hallo Pip,

Je bent ook van harte welkom op mijn blog Schildkliertje.
Met dit jaaroverzicht vind je al heel veel informatie: https://schildkliertje.blogspot.com/201 ... -2018.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Boeken over De Schildklier

Bericht door Pip »

Laura, ik ben me aan het orienteren op jou blog! Dank je wel!
Heb je ook een mening over de holistische benadering in de boeken die ik heb genoemd?
Groet! Pip
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Boeken over De Schildklier

Bericht door laura »

Met een inkijkexemplaar geeft Uitgeverij Akasha een idee wat Berndt Rieger en Sabine Hauswald bedoelen.
Dat er een zachte genezing zou bestaan voor auto-immuunziektes als hashimoto en graves?
Nou nee. Als dat waar was, hadden zij allang een Nobelprijs gewonnen.
Wie wil dat nou niet? Genezen met massage en etherische olie.

Een schildklieraandoening heb je niet voor de lol, de behandelingen heb je niet voor de leuk.
En gelukkig zijn er behandelingen.
Naast die behandelingen help je jezelf met gezond eten, genoeg nachtrust en genoeg beweging.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Boeken over De Schildklier

Bericht door Gast1 »

laura schreef: 16 jan 2019, 13:32 Met een inkijkexemplaar geeft Uitgeverij Akasha een idee wat Berndt Rieger en Sabine Hauswald bedoelen.
Dat er een zachte genezing zou bestaan voor auto-immuunziektes als hashimoto en graves?
Nou nee. Als dat waar was, hadden zij allang een Nobelprijs gewonnen.
Wie wil dat nou niet? Genezen met massage en etherische olie.

Een schildklieraandoening heb je niet voor de lol, de behandelingen heb je niet voor de leuk.
En gelukkig zijn er behandelingen.
Naast die behandelingen help je jezelf met gezond eten, genoeg nachtrust en genoeg beweging.
Eens met bovenstaande.

Zelfde geldt ook voor boeken die claimen dat je met dieet en andere voeding (en vaak extra supplementen) je zou kunnen genezen van een autoimmuun-ziekte als Hashimoto. Meestal iets met glutenvrij, lactosevrij...

Helaas, ook niet realistisch. Ook niet bewezen of deugdelijk onderbouwd (al doet men soms voorkomen dat het gebaseerd is op wetenschappelijk bewijs).
Plaats reactie