IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Graag met vermelding van de bron
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door *anna* »

Knoffie,
Of Martijn Katan genoegen schept in het neersabelen van andere ideeën met zijn gepeperde commentaren durf ik niet te zeggen. Wetenschap is niet een ander woord voor ideeën. Ik lees zijn prikkelende stukken graag.

Dat Katans resultaten niet kloppen met die van andere onderzoekers, geloof ik meteen. Hoewel resultaten… ik hou het op inzichten. Want dat wetenschap niet eenduidig is kun je op dit moment goed merken aan bijvoorbeeld de zwalkende coronaoplossingen.
En wiens resultaten zijn dan correct? Dat zal de tijd leren. En onderzoek.

Groet, Anna
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door Knoffie »

Anna,

Er worden hier vaker artikelen van Martijn Katan geplaatst. En ben me ervan bewust dat er nog vele toekomstige artikelen geplaatst zullen worden. Sommige mensen zijn kennelijk groot fan van hem en dat mag.

Er deugt weinig aan alle voedsel- en voedingsonderzoeken volgens Katan en de logische conclusie is dan natuurlijk dat er ook weinig deugt aan de meeste voedingsdeskundigen.
Beweert nu niet een voedingsexpert dat alle andere voedingsexperts niet deugen?

Veel experts geven aan dat het vaak wemelt van fouten en dat Katan mensen op voedingsgebied tracht te misleiden. Sommige goede adviezen van Katan kunnen de slechte echter niet compenseren. Katan geeft blijk naar een enorme honger van publiciteit.
Volgens Katan is er maar 1 waarheid en dat is zijn waarheid.

Ik hoop alleen dat de lezer heel erg kritisch naar deze artikelen zullen kijken en als hij echt wil weten hoe het zit verder gaat zoeken op internet en zijn gezond verstand gebruikt. En niet alle uitspraken van Katan als zoete koek aanneemt.

Groetjes Knoffie
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door Kiek »

Dit is wat al te makkelijk, Knoffie.

Katan geeft naar beste weten een onderbouwde bewering.
Dat behoor je te doen als onderzoeker.
En als je het fout hebt, dan zoek je naar iets beters.

De boodschap: maak zoveel mogelijk fouten, en wees niet bang.
Dan kom je pas verder.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door *anna* »

Sommige mensen zijn kennelijk groot fan van hem en dat mag.
O, gelukkig 😊.

Knoffie,
Er is maar één voedselexpert en dat ben ik. Ik maak zelf uit wat goed voor me is, geholpen door wetenschappers die nuchter onderzoeken wat misschien beter is voor mij. En dan nog.
Ik kan niets met de door jou aangehaalde ‘vele experts die aangeven dat Katans teksten wemelen van fouten' en 'misleiding’.
En ik kan ook niets met al die hypes als Je Darmen Als Tweede Brein, de darm-hersenas, het lekkendedarmsyndroom, de glutengekte, aangedragen door zelfbenoemde gezondheidsexperts.

Ik ben het volkomen eens met je conclusie: kritisch naar deze artikelen te kijken en je gezonde verstand te gebruiken.
Want verlies vooral in allerhande publicaties de marketing niet uit het oog.

Hartelijke pinkstergroet, Anna
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door laura »

Knoffie schreef: 23 mei 2021, 11:53 In tegenstelling tot Martijn Katan hoop ik dat wetenschappers gestaag doorgaan met het onderzoek aan het microbioom en kunnen we in de toekomst profiteren van gepersonaliseerde behandelingen tegen ziekten, afgestemd op ons eigen microbioom.
Knoffie,

Maar dat wil Martijn Katan ook. Dat wetenschappers gestaag doorgaan met onderzoek aan het microbioom.

Ik denk dat je deze passage in de conclusie van Katan over het hoofd hebt gezien:

Wat moeten we nu met die microbioomwetenschappers en hun grootse beloften? Ik zou zeggen: laat ze gewoon hun gang gaan. Grote kans dat het nooit iets oplevert, maar dat geldt voor alle wetenschappelijk onderzoek. Geef onderzoekers met wilde ideeën hun onderzoekssubsidies, die éne procent die misschien goud vindt maakt alle mislukkingen goed.

Wat betreft voeding, daarover schrijft Katan niet in zijn nrc-colums. Zijn andere werk ken ik niet.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door Knoffie »

Laura, nee, ik heb de conclusie van Katan niet over het hoofd gezien.

Anna, waar vindt je als lezer informatie over gezond eten? Niet in de artikelen en boeken van Katan, te meer niet daar hij de VtdK (Vereniging tegen de Kwakzalverij) tot zijn favoriete websites rekent waarnaar hij vaak verwijst.

Jongens het moge duidelijk zijn dat ik geen fan van Katan ben met zijn uitgesproken, vaak onjuiste, beweringen die er genoegen in schept andere wetenschappers als kwakzalvers weg te zetten.

Ik denk dat het verstandig is het hier maar bij te laten.

Groetjes Knoffie
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door *anna* »

Ben het helemaal met je eens. :) :)
Met vriendelijke groet, Anna
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door Kiek »

Knoffie meent: .....te meer niet daar hij de VtdK (Vereniging tegen de Kwakzalverij) tot zijn favoriete websites rekent waarnaar hij vaak verwijst.

Gelukkig bestaat de VtdK als een actueel en levensgroot waarschuwingsbord dat ons mogelijkerwijs kan behoeden voor de valkuilen en commerciële misleiding van wat men alternatieve geneeskunde noemt.
Er bestaat daarnaast ook nog het Voedingscentrum voor recht-voor-z'n-raapse informatie en adviezen.
https://www.voedingscentrum.nl/nl.aspx

Bon appétit!
Merci!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: IMITHOT-studie naar rol van darmflora op ontstaan van trage schildklierfunctie

Bericht door *anna* »

Pardon?
Plaats reactie