Voedingssupplementen, wel of niet doen?

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, coeliakie, bijnier, vitiligo, gewrichten en vasculitis
Amethist

Re: Supplementen nemen?

Bericht door Amethist » 03 dec 2017, 11:34

Fijn om dit te lezen allemaal. Ik neem elke dat l-thyroxine en ongeveer een uur daarna foliumzuur, vit D, ijzertablet...
Best dus enkele uren wachten vooraleer ik de supplementen inneem. :roll:

Amethist

Re: Voedingssupplementen, wel of niet doen?

Bericht door Amethist » 03 dec 2017, 11:41

Ja, ik gebruik inderdaad supplementen omdat er bij de laatste bloedtest tekorten waren:
vit D, foliumzuur, ijzer
Deze waren door de endocrinoloog voorgeschreven. Over een paar maanden weer een bloedtest doen of ze ondertussen tot het normale zijn gekomen. Ben benieuwd.

laura
Contacteer:

Re: Supplementen nemen?

Bericht door laura » 03 dec 2017, 15:10

beste mensen,

Ik voeg deze discussie samen met een discussie aan de stamtafel.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Guard

WELKE SUPPLEMENTEN KUN JE GEBRUIKEN NAAST LEVOTHYROXINE?

Bericht door Guard » 24 jun 2018, 21:49

Wie weet er veel af van vitaminen en mineralen?
Ik gebruik naast Thyrax ook de volgende supplementen: Vitamine D (omdat deze nogal laag was: 66), magnesium olie, DIM, selenium en zink complex en Omega 3 visolie. Dat doe ik voornamelijk voor (pre)overgang symptomen.
Heb ook een tijdje Floradix ijzer ingenomen met veel B vitaminen erin en dat werkte heel goed tegen o.a. extreme vermoeidheid rondom de menstruatie.
Progesteron creme van dr. Lee was voor mij een 'drama', werd er draaierig moe van (werkt ook slaapverwekkend). Dus een waarschuwing is op zijn plaats voor eventuele medegebruikers.

Wat kan kwaad?
Ik slik alle supplementen circa 4 uur na inname Thyrax.

Sommigen zweren bij magnesium, maar ik hoor ook wel eens dat magnesium en levothyroxine geen vrienden zijn (smeer de olie 's avonds op mijn huid en neem de Thyrax 's ochtends in).
MACA kan niet begreep ik (ook niet als CHT patiënt)?
Menstrual Care van Care for Woman werkt niet voor mij (zoals ooit voorgeschreven wegens PMS klachten). Hier lees je de ingrediënten
https://nl.vitazita.com/nl/kopen/menstr ... 24193919:s

Hie zit het met calcium, vitamine K? In Thyrax zit dat niet begreep ik van de endocrinoloog en het lijf maakt het ook niet aan. Ik wil geen osteoporose en ben al paar centimeters gekrompen kwam ik onlangs achter (en ben pas 46 jaar).
Dus wat is verstandig?

Hoor jullie mening graag. Misschien slik ik wel teveel en komt het ook daarom dat ik niet goed ingesteld ben.
Ik ga begin juli naar een mesologe, zal hier ook een reactie achterlaten als dat interessant is voor jullie. Delen is immers helen;-)

Groetjes, Caroline

laura
Contacteer:

Re: WELKE SUPPLEMENTEN KUN JE GEBRUIKEN NAAST LEVOTHYROXINE?

Bericht door laura » 25 jun 2018, 10:05

Guard schreef:
24 jun 2018, 21:49
Wie weet er veel af van vitaminen en mineralen?
hallo Caroline,

Jouw bericht heb ik samengevoegd met een al bestaande discussie op het forum over voedingssupplementen.

Aangeraden wordt om alleen een supplement te slikken als een tekort is vastgesteld.
Baat het niet, het schaadt ook niet? Dat geldt niet voor supplementen.

Dit zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn: https://schildkliertje.blogspot.nl/sear ... pplementen

Hier vind je ook zinvolle info:
- https://schildkliertje.blogspot.nl/2014 ... n-tot.html
- https://wvrtaal.files.wordpress.com/201 ... s-site.pdf
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Plaats reactie