Advocatenkantoor boert goed met schimmenspel rond medicijnen

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Advocatenkantoor boert goed met schimmenspel rond medicijnen

Bericht door Eekhoorn »

Het Rotterdamse advocatenkantoor KienLegal van advocate Nicole Kien verleende de afgelopen jaren veel juridische diensten aan een aantal patiëntenstichtingen.

Nader onderzoek leert echter dat Kien in de oprichting van die stichtingen zelf de hand had, dat ze op hetzelfde adres als KienLegal gevestigd zijn, en bovendien dat die stichtingen forse 'donaties' (soms meer dan een miljoen euro per jaar) ontvangen van de farmaceutische industrie. Heeft Kien een listig web geweven om geld binnen te halen voor haar bedrijf, en is het allemaal wel in het belang van 'de patiënt'?

Journalist Lucien Hordijk zocht voor De Correspondent uit hoe het zit.

https://decorrespondent.nl/3748/Hoe-een ... 6-7f1846ad
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Advocatenkantoor boert goed met schimmenspel rond medicijnen

Bericht door laura »

Uit reacties op twitter begrijp ik dat het artikel van de Correspondent bepaald niet compleet is.
Ik weet het fijne er ook niet van.

Lees bijvoorbeeld tweets van @NETkanker en @caseofdees.

Dit is deel 2: https://decorrespondent.nl/3756/Dankzij ... 2-53782d87

cbg.jpg
cbg.jpg (58.96 KiB) 3227 keer bekeken
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Advocatenkantoor boert goed met schimmenspel rond medicijnen

Bericht door Eekhoorn »

laura schreef:Uit reacties op twitter begrijp ik dat het artikel van de Correspondent bepaald niet compleet is.
Klopt, dat heb ik inmiddels ook begrepen.

Niettemin toont het stuk, maar zeker ook het vervolgstuk dat je noemt, aan op wat voor manier de zorgbeleidsmakers in Den Haag worden 'bewerkt' en hoe daarin de belangen van farmabedrijven worden behartigd op een manier die niet recht door zee is.

@NETkanker en @caseofdees volg ik beide, net als @HenkJanOut (emeritus hoogleraar Radboud en nogal 'pro farma') en @marcelcanoy (econoom die zich veel met zorg- en medicatiezaken bezighoudt; vaak kritisch over farmasector).
Plaats reactie