Thyrax-tekort een zegen?

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Thyrax-tekort een zegen?

Bericht door laura »

Wie wil reageren op de stelling voor het kwartaalblad Schild van SON
Het Thyrax-tekort zorgt voor veel ontregelingen en andere ellende. Maar dankzij het tekort loopt er nu ook onderzoek naar de gevolgen van de overstap van Thyrax op een alternatief middel. Belangrijk voor de toekomst. Bovendien zijn er berichten van mensen die zich na de overstap beter voelen dan ooit tevoren. Daarom de stelling: Het Thyrax-tekort is eigenlijk een zegen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Thyrax-tekort een zegen?

Bericht door *anna* »

Het Thyrax-tekort zorgt voor veel ontregelingen en andere ellende.
Fijn dat daar erkenning voor is, al hebben gelukkig lang niet alle schildklierlijders die ervaring. Sommigen (zoals ik) voelen zich immers soms zelfs beter met een alternatief.
Maar om dan een stelling te bedenken als
Het Thyrax-tekort is eigenlijk een zegen.
Nouja, zo kun je ELK schandaal inderdaad uiteindelijk een zegen noemen: er wordt onderzoek gedaan en dat is belangrijk voor de toekomst… (?!?)
Maar wordt bij dit schandaal ook onderzocht hoe de ernstig ontregelden financieel gecompenseerd kunnen worden voor de aanslag op hun eigen risico en voor andere ellende?

Om het netjes op z’n Ruttes te zeggen: “Pleur toch op! Met je gezegende Thyraxtekort.”
Zo. En nu een rode wijn en een handje noten. (Mag van de diëtiste!)

Anna
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrax-tekort een zegen?

Bericht door laura »

Zo las ik van iemand dat de oogziekte opspeelde door de ontregeling van Thyrax naar Euthyrox.
Daar zit je niet op te wachten.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Thyrax-tekort een zegen?

Bericht door *anna* »

Waar ik op zit te wachten is openheid, duidelijkheid, goede patiëntenvertegenwoordiging. En geen rechtbreiers.
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Thyrax-tekort een zegen?

Bericht door vlaggetje »

Je kunt het ook overdrijven overstappen is een zegen, lijkt me een stelling die genuanceerd moet worden, bv voor sommige mensen valt het mee, voor anderen zeker niet.
Financiele compensatie daar is geen sprake van. Ik zit ziek thuis en ben zeker niet de enige, dat betekent 30 procent minder inkomsten dat is niet mis, en van dat eigen risisco is niks meer over. Dus nee het is geen zegen.

Vriendelijke groet Janet
Plaats reactie