Moeite met nachtdiensten

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Guido01 »

Goeie topic floor,

Ik ben namelijk proces-operator en heb pas sinds 4 maanden geleden vernomen dat ik Hashimoto heb. Ben nu bezig om langzaam weer in het arbeidsproces te integreren (werk 4 uur per dag) en ga langzamerhand ook straks in 3 ploegen moeten werken. Ben benieuwd hoe met dat afgaat. Voordat ik weer nachtdiensten ga draaien ben ik benieuwd hoe 2 ploegen eruit gaat zien..(06.00-14.30/14.30-23.00 is 2 ploegen). Maar goed dat duurd nog een maandje of 4 denk ik... Ik hou jullie op de hoogte.
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Floortje »

Hoi Guido,
Ik ben zeker benieuwd hoe het je zal vergaan. Hoe zit het nu met je klachten, energieniveau en labwaarden?

Morgenochtend ga ik weer lab laten prikken. Rare is dat ik nog steeds heel moe ben, maar tegelijkertijd sinds kort hyperklachten heb (gejaagd, rusteloos nerveus gevoel), terwijl ik al maanden op dezelfde dosering zit en dit niet eerder heb gehad. Labwaardes waren eerder goed (hoewel nooit hypo-klachtenvrij geweest).

Groet,
Floortje
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door pga »

Teun schreef: Ik had ook problemen met verhogen, ben een aantal malen verhoogd maar reageerde dan heel erg belabberd, (rare onregelmatige bonkende hartacties, niet kunnen slapen, grote onrust in mijn lijf etc.) dus maar weer naar beneden.
Uiteindelijk wel gelukt door om de een of twee weken 1 dag de dosis op te hogen, dus in etappes, dat ging echt beter, en ja soms door heen moeten bijten, maar zo was het wel minder heftig.
En ik ben het helemaal met je eens, een enorme impact, mijn leven is er flink door veranderd.
Draai ook onregelmatig in de zorg ,zij het late diensten .Dus wat minder ontregeling dan s'nachts.
Ook bovengenoemde klachten bij ophogen.
Wat me niet helemaal duidelijk is in je systeem,je zegt:
''Uiteindelijk wel gelukt door om de een of twee weken 1 dag de dosis op te hogen''
Als ik uitga van 1 week .Je wilt omhoog naar 125mcg.
Dus je neemt dan bijv 6x 112 en dan 1x 125 , dan bijv in week 2: 5 x 112 en 2x 125 en zo door tot je na 7 weken op 7x 125 zit?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Teun »

Ja klopt, zo is het gegaan, uiteindelijk na 6 weken 125 toch weer terug naar 112 mcg omdat ik toen op een Tsh van 0,35 terecht kwam, 6 weken nadien redelijk goede waardes, maar voel me momenteel weer verre van goed. Volgende week weer prikken, kijken waar we staan en misschien kom ik alsnog standaard uit op om en om 112 en 125 mcg. Joost mag het weten, ik niet meer in ieder geval.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door pga »

Teun schreef:Ja klopt, zo is het gegaan, uiteindelijk na 6 weken 125 toch weer terug naar 112 mcg omdat ik toen op een Tsh van 0,35 terecht kwam, 6 weken nadien redelijk goede waardes, maar voel me momenteel weer verre van goed. Volgende week weer prikken, kijken waar we staan en misschien kom ik alsnog standaard uit op om en om 112 en 125 mcg. Joost mag het weten, ik niet meer in ieder geval.
Grappig ik rommel ook een beetje rond die doseringen.
Van de zomer totaal hypogevoel nadat ik wekenlang naar beneden doseerde tot 50 mcg Euthyrox vanwege klachten(FT4 12,5/TSH 12) .Over op Tirosint . Op wonderbaarlijke wijze had ik na 3 weken gebruik(paar dagen 75 ,paar dagen 100 ,gevolgd door dag of 10 112 mcg) al een TSH van 4,6 en een FT4 van 15,4.Ik eet er nb een boterhammetje bij ,zo wil ik me nl instellen ,zonder dat nuchtercircus.Ben doorgegaan met die 112 mcg gedurende een dag of 10 toen weer wat hypoklachten,op naar de 125 mcg ,nu een dag of 12.
Nu toch hartkloppingen en vreemd in het hoofd,ga het maar weer eens laten prikken eerdaags.Vraag me toch af of dit med . niet veel beter wordt opgenomen,tot op heden geen grote bijwerkingen vergeleken met die Euthyrox.

Gelukkig hoef ik nooit de nachtdienst in ,ze vechten elkaar de tent uit om die diensten te mogen werken ,dus voorlopig zit ik goed .Kan ik me rustig instellen op de med.
Laatst gewijzigd door pga op 02 dec 2016, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Guido01 »

Op dit moment voel ik me geweldig kan de hele wereld weer aan. Maarrrrrr...... ben nu pas 4 maanden ver en zit op 112.5 mg euthyrox. Werk nu ook maar 4 uur per dag van 10.00 tot 14.30 (pauze tussen) en ga vanaf 14 december weer 2 uur meer werken. En dat rustig opbouwend.... Merk ook wel dat het steeds beter gaat. Zit nu op denk ik 75% a 80% van mijn capaciteit. Geduld brengt vis zullen we maar zeggen.

Mijn waardes zijn nu TSH van 40 en Vrij T4 van 11.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Teun »

Jee zeg je al geweldig voelen met een TSH van 40, waar moet dat heen als je binnen de grenswaarden zit.
Hoe waren je waardes 4 maanden geleden dan wel niet als je vanaf toen aan het instellen bent.? Je hebt nog een heel eind te zakken zou ik zeggen, en als je je zo voelt als nu zou ik denk ik sneller willen gaan ophogen.
Wat niet wil zeggen dat je dan sneller weer aan je normale werk bent.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Guido01 »

@ Teun

Op 18 Augustus was mijn tsh waarde 94.5 en die andere weet ik niet. En niet te vergeten ik ben gestopt met roken nu al zo een 7 maanden geleden (na 30 jaar te hebben gerookt)..En niet alles is rozengeur en maneschijn. Afgelopen zaterdag ben ik nog flauw gevallen (2X). En nu voel ik me nog steeds Hyper(?) Kan de mont-venout wel met de fiets beklimmen denk ik :shock:
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Teun »

Als je al tweemaal flauwvalt op een dag is dat natuurlijk niet goed. Maar de berg opfietsen is heel wat. Ben benieuwd wanneer je weer gaat prikken en hoe je waardes dan zullen zijn. En welke berg je op gaat fietsen als alle waardes wel goed zijn. Vast heel hoog.
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Floortje »

Wat voor bijwerkingen had je van de Euthyrox waardoor je bent overgestapt op Tirosint?
Plaats reactie