Moeite met nachtdiensten

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door pga »

Floortje schreef:Wat voor bijwerkingen had je van de Euthyrox waardoor je bent overgestapt op Tirosint?
Gek genoeg in het begin bijna niets ,ik had toen een TSH groter dan 100 en een FT 4 van 1,5 ,het opladen ging toen eigenlijk goed.
Het rare was dat toen mijn TSH onder de tien begon te zakken ,ik mij niet beter ging voelen .Band om mijn hoofd ,wat indigestieproblemen.En hartkloppingen.Terwijl bijv het bereiken van die TSH van 10 naar 5 met 125mcg Euthyrox 6 weken duurde,keurig nuchter geslikt,dus tamelijk geleidelijk zou je zeggen.Toch extrasystolen en ander ongerief.
Nu met die Tirosint via een eigen knutselsysteem(opladen ) knalt de TSH van 12 naar 4,6 in 3 weken op omgerekend(voor een nuchterslikker) gemiddeld over die periode 95 mcg Tirosint per dag.Tot dan zonder schokkende klachten.
Na het lab (TSH 4,6 ) nog tijdje doorgegaan met 112 mcg (met wat eten) ,komt dan ong overeen met die 95 mcg qua resorptie omdat ik erbij eet.
Pas toen ik een week of 2 op 125 mcg (zou ong 100 mcg zijn voor nuchterslikkers)ging zitten begonnen de hartkloppingen weer en voelde ik me onprettig worden.Maar misschien schiet ik nu wel wat door .Gisterenavond 100 mcg genomen en vandaag :extrasystolen zijn weg.
Iemand anders schreef hier ergens dat het lijkt alsof bij Tirosint de bijwerkingen keurig verband houden met de dosis en dat er bij Euthyrox de hypo en hyperklachten door elkaar lopen .
Zit wat in want bij nog afwijkende TSH's voelde ik me al hyperachtig en uitgevloerd tegelijk.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Guido01 »

Update 22 dec 2016

Vandaag weer nieuwe waardes bekend bij mij. Tsh waarde is 32 en mijn t 4 18.
En ik voel mij geweldig en met de dag gaat het beter met me. Werk nu 6 uur per dag en dat wordt na 15 anuari verhoogd naar 8 uur per dag. Nog geen ploegen waarschijnlijk pas eind Februari.

Prettige feestdagen allemaal.
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Floortje »

Ik neem aan dat je een TSH van 3,2 bedoelt Guido?
Goed te horen dat het beter gaat!
Floortje
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Teun »

DT hoop ik toch ook. Maar je hebt het vlot geflikt hoor Guido en fijn dat je het ook zo voelt.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Guido01 »

Nee echt geen 3.2 maar 32 :( :o
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Teun »

Dat is geen goede TSH, verwacht je ook niet bij een ft4 van 18. Deze zou voor mij prima zijn, maar waar jij dan heengaat? Ben je inmiddels weer verhoogd? Ben benieuwd naar je volgende waardes.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door pga »

Teun schreef:Dat is geen goede TSH, verwacht je ook niet bij een ft4 van 18. Deze zou voor mij prima zijn, maar waar jij dan heengaat? Ben je inmiddels weer verhoogd? Ben benieuwd naar je volgende waardes.
Waarom zou een TSH niet goed kunnen zijn bij een FT4 van 18?
Ik begon met een TSH van meer dan 100 en had na 3 weken op Euthyrox 100 een FT4 van 10,9 en een TSH van 59 ,na 6 weken een FT4 van 12,3 met een TSH van 31,gek genoeg voelde ik me toen ook goed.Dus het lijkt qua lab wat op de situatie van Guido.
Ongeveer 4 maanden na start therapie had ik een TSH van 4,4 op een FT4 van 17,6.Gek genoeg voelde ik me toen niet heel veel beter overigens.

Heb nu op de Tirosint na anderhalve maand een FT 4 van 15,8 met een TSH van 3,6.

Guido ,die TSH daling gaat wel heel langzaam bij je lijkt me.Je bent al maanden bezig ,je FT4 is al heel aardig en toch zo'n slechte TSH?
Weet niet hoeveel labuitslagen je al hebt ,maar je zou Kiek eens kunnen vragen om een setpointgrafiek.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Teun »

PGA ik denk dat je mijn bericht niet goed gelezen heb. Ik zeg volgens mij hetzelfde als jij zegt. Mooie ft 4 en een tsh die lager zou moeten, dus nog niet goed. En ik refereer aan mijn eerdere bericht waar we vragen of de tsh geen 3,2 i.p.v. 32 zou moeten zijn. Dat zou beter passen als deze.
Als je zo'n mooie ft 4 hebt, zou je een lagere tsh bedenken als iemand ingesteld wordt op levothyroxide.
Maar de hypofyse van Guido is blijkbaar nog een beetje van slag om maar tsh te blijven produceren om de schildklier aan te zetten tot het maken van t4. Er zal dus nog wat gespijkerd moeten worden aan de levo.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door laura »

hoi Guido,

Misschien een rare vraag ...
Maar slik jij echt elke dag je hormoon?

Zulke uit de pas lopende waarden zie je namelijk wel als je dat niet elke dag doet.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door laura »

laura schreef:hoi Guido,

Misschien een rare vraag ...
Maar slik jij echt elke dag je hormoon?

Zulke uit de pas lopende waarden zie je namelijk wel als je dat niet elke dag doet.
Had je dit gelezen, Guido?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie