Haaruitval

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Ariane
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013, 21:38

Haaruitval

Bericht door Ariane »

Ik begrijp dat haaruitval een van de bijwerkingen van de strumazol is. Is jullie haaruitval minder geworden na het stoppen met strumazol?'
Ik heb echt zo'n dun bosje over, terwijl ik echt heel veel haar had. Het is echt niet leuk meer, heb hele ''wegen'' op mijn hoofd...
Is er iets van een vitaminesupplement wat wellicht toch helpt? Iemand andere ervaringen? Ben echt serieus weleens bang hoelang dit nog doorgaat.
Wellicht toch de huisarts anders weer eens bellen?
Afbeelding
Graves
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Haaruitval

Bericht door Line »

Hallo Ariane,

Mary Shomon, die het boek "Living well with Graves' disease and hyperthyroidism" schreef, beveelt teunisbloemolie (evening primrose oil) aan. Op www.thyroid-info.com/articles/hairloss.htm vind je hierover meer info. Ik neem het zelf nog elke dag en het heeft veel geholpen.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: Haaruitval

Bericht door Jacoline »

Hoi Ariane,

Ik heb een te trage schildklier en periodes dat mijn haar met bossen uitvalt.
nu heb ik weer zo'n periode maar ik gebruik zelf B (complex fort) vitamine van Davitamon (bij de etos te koop).
Het helpt opzich aardig goed maar het duurt wel even. Je moet zelf maar kijken wat je gaat gebruiken/ proberen ;)

Groetjes Jacoline
Ariane
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013, 21:38

Re: Haaruitval

Bericht door Ariane »

Bedankt!
Afbeelding
Graves
Plaats reactie