Krijg jij steun vanuit je omgeving voor je schildklierziekte?

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Jop
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2017, 18:23

Krijg jij steun vanuit je omgeving voor je schildklierziekte?

Bericht door Jop »

Hallo allemaal. Wat fijn dat ik op det forum zoveel herkenning lees. Ik ben nog zoekende hoe het allemaal precies werkt op dit forum maar daar komt wel goed. ;)
Waar ik op het moment veel tegen aan loop is het volgende. Door de stop van Thyrax overgestapt op Levothyroxine en ervaar veel klachten. Mijn vraag is , hoe gaat jullie omgeving hier mee om, familie, vrienden , werkomgeving etc. Ik ervaar naast onbegrip ook mensen die me het idee geven dat ik zeur. Ik praat niet graag of veel over mezelf maar als ik het probeer voel ik me niet gehoord en afgewezen als ik over sk klachten begin. Wordt dit herkent ?
Groet Jop.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Krijg jij steun vanuit je omgeving voor je schildklierziekte? Jop.

Bericht door laura »

hoi Jop,

Tja, eigenlijk deel ik zelf niet zoveel met mijn omgeving.
Ik heb het er wel eens over, maar ik verwacht echt geen steun.
Heeft niet elk huisje zijn kruisje?

Misschien zijn lotgenotencontacten wel iets voor je?
De patiëntenorganisatie organiseert ze wel.

Hopelijk krijg je hier reacties?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jop
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2017, 18:23

Re: Krijg jij steun vanuit je omgeving voor je schildklierziekte?

Bericht door Jop »

Ha Laura. Bedankt voor je reactie. Misschien is lotgenotencontact idd iets voor mij. vriendelijke groet Jop.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Krijg jij steun vanuit je omgeving voor je schildklierziekte?

Bericht door Teun »

Hallo Job,
ook hier op het forum kun je veel medestanders en ervaring vinden. Er is zelfs een onderwerp die helemaal aandacht besteed aan de overgang van Thyrax naar een ander merk. Ik denk dat je daar veel begrip vindt voor jou situatie.

Je directe omgeving snapt er vaak niet veel van mede omdat het in mijn ogen overal als iets simpels wordt gezien. Dat wordt wel anders als je er zelf mee geconfronteerd wordt.

Ik zelf zit al ruim 40 jaar in de verpleging maar heb mij ook nooit beseft dat het allemaal zo heftig kon zijn en zoveel inpact zou hebben op je leven totdat ik er zelf mee geconfronteerd werd.
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Krijg jij steun vanuit je omgeving voor je schildklierziekte?

Bericht door warrenscl »

Hoi Job,
Welkom. Op dit forum zul je wel vergelijkbare verhalen en ervaringen vinden. Ik denk dat de meesten hier juist 'klagen' , omdat men het begrijpt. Het is ook moeilijk te begrijpen voor iemand die het niet ervaart. Je ziet niets maar de klachten zijn er wel.
Weet dat er meer zijn die hier mee zitten en misschien helpt dat al en doe je wat tips op.
Groet,
Cindy
Alida26
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2016, 10:09

Re: Krijg jij steun vanuit je omgeving voor je schildklierziekte?

Bericht door Alida26 »

Ik ben al vanaf mei aan het stoeien met oogarts om na te gaan of ik wel of niet ziekte van graves heb. Dit hele moeizame proces is hier verder niet belangrijk alleen dat ik al maanden aan het vechten ben voor zekerheid en dit maakt me moe en verdrietig, Helaas snapt mijn omgeving mijn frustratie en angst niet. Moet eerlijk zeggen probemen met De Schidklier mij vroeger ook niets zei, maar dat ik door lezen van alle verhalen inmiddels weet hoe zwaar deze ziekt kan zijn, waardoor Ik natuurlijk nog banger en verdrietiger wordt.
Als er weer iets te melden valt in dit process merk ik dat omgeving netjes luistert maar volgens mij ondertussen denkt, mens waar maak je je druk om. Met gevolg dat ik eigenlijk nu niets meer wil delen en het alleen wil doen.

Sorry maar las dit oproepje toevallig net terwijl ik weer midden in artsenmolen zit waarbij zo slecht gecommuniceerd wordt en mijn omgeving mij wel laat praten maar zich daarna omdraait en naar volgend onderwerp gaat.

Moest het even van mij afschrijven, excuses voor dit misschien onzamenhangend verhaal maar zo kan ik het even van mij afschrijven
Plaats reactie