SON in zee met orthomoleculaire webwinkel

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: SON in zee met orthomoleculaire webwinkel

Bericht door Kiek »

Dus je moet kennelijk lid zijn van de Roode Roos via een patiëntenorganisatie om onduidelijke supplementen te kunnen bestellen.
Een andere manier om deze kwakzalverij te kunnen verkrijgen is volgens Roode Roos via voorschrift.
Dan vraag ik mij af een voorschrift van wie?
Kan mijn overbuurvrouw mij een supplement voorschrijven?
Of moet zij dan lid zijn van de Roode Roos, of van een patiëntensyndicaat?

Of is het gewoon een smerige marketingtruc van Roode Roos, én van patiëntenorgansiaties zoals SON?
Hebzucht en valse voorlichting gaan hier kennelijk hand in hand.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: SON in zee met orthomoleculaire webwinkel

Bericht door Eekhoorn »

De principiële vraag is of de samenwerking tussen SON en de Roode Roos impliceert dat SON achter het gebruik staat van de preparaten zoals die door de Roode Roos worden aangeboden.

Zo ja, dan zou SON zich daar uitvoerig voor moeten verantwoorden, want het gebruik van dergelijke preparaten past op het eerste gezicht niet bij het op een verantwoorde manier behandelen van een schildklieraandoening.

Zo nee, dan is er niets aan de hand. Het donateurschap van SON is dan gewoon je toegangskaartje tot de webwinkel van de Roode Roos, en wat je daar doet is je eigen verantwoordelijkheid.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: SON in zee met orthomoleculaire webwinkel

Bericht door Kiek »

Het feit dat het donateurschap van schildklierorganisatie SON een toegangskaartje zou zijn voor het gebruik van Roode Roos is op zichzelf bedenkelijk om niet te zeggen verwerpelijk als het gaat om behandelingen van schildklierziekten.
Dit maakt de weg direct of indirect vrij voor elke denkbare kwakzalverspraktijken.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: SON in zee met orthomoleculaire webwinkel

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: SON in zee met orthomoleculaire webwinkel

Bericht door *anna* »

Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: SON in zee met orthomoleculaire webwinkel

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: SON in zee met orthomoleculaire webwinkel

Bericht door *anna* »

Heb het idee dat die lijst niet bijgehouden wordt, zelfs áls SON gevraagd zou hebben verwijderd te worden.

Wat bijvoorbeeld te zeggen van de al lang vergane HypoMaarNietHappy: http://www.hypomaarniethappy.nl/
waarvan de domeinnaam overgenomen/gekaapt lijkt door Health And Food. Een schimmige organisatie waar ik de oorsprong niet van kan vinden. En met een enorme disclaimer.
Plaats reactie