De les is gegeven

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

De les is gegeven

Bericht door Patricia31 »

Nou, afgelopen maandagavond de les aan de doktersassistentes gegeven en ik ben benieuwd hoeveel mensen gaan snuffelen op het forum.
Ze waren denk ik wel onder de indruk van de inzichten en adviezen die ik heb kunnen geven en ik hoop echt dat het iets gaat opleveren voor de patienten.
Nogmaals bedankt voor alle inzichten!
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: De les is gegeven

Bericht door Tim »

Hopelijk héél veel!
Nee...jij bedankt!
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: De les is gegeven

Bericht door Kiek »

Fijn dat het je gelukt is om de schildklier beter onder de mensen te brengen, Patricia!
Het lijkt zo makkelijk, maar het is best ingewikkeld.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: De les is gegeven

Bericht door Patricia31 »

Het geeft in ieder geval een heel voldaan gevoel.
En het leuke is dat ik ben gevraagd om als gastspreekster op het ROC in Tilburg iets te vertellen over het beroep verpleegkundige voor doktersassistentes in opleiding en nu raden jullie het vast al....... :P
Ga proberen om mijn presentatie ook daar te kunnen geven, weer een groep,erbij :mrgreen:
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: De les is gegeven

Bericht door ineke »

Super Patricia !

Ik hoop dat er daardoor ook meer begrip ontstaat voor de complexiteit van de
schildklier en hoeveel invloed dit zowel lichamelijk en fysiek op je lichaam kan hebben.



Ik heb nog wel 1 verzoek;
Meerdere malen meegemaakt dat 1 van de ha-assistentes aangaf:
je schildklierwaarden zijn goed.

Omdat ik zelf altijd een uitdraai van mijn bloeduitslagen wil hebben, heb ik toen meerdere
malen geconstateerd dat mijn sk-waarden n i e t goed waren.

Nergens staat op zo'n labformulier aangegeven dat ik al jaren sk-medicatie gebruik en men dan anders naar de uitslagen moet kijken.
Voorbeeld:
TSH is 3.1 en FT4 is 12,3

Ik krijg dan te horen dat mijn waarden goed zijn omdat de assistenten zien dat dit binnen de ref.waarden valt.
Maar ik zie en weet dat het niet goed is en daardoor ook eventueel mijn medicatie moet aanpassen.

Mogelijk zijn er sk-patienten die ook de mededeling krijgen dat hun waarden goed zijn terwijl ze hyperen of nog meer hypo worden.

Zou jij de doktersassistentes (en anderen) die jij les geeft dan kunnen voorleggen dat zij
eerst aan de patient vragen of deze al medicatie gebruikt ?
En niet klakkeloos aannemen dat de uitslagen goed zijn omdat die binnen de ref.waarden zitten :?:


Alvast mijn dank.


.
Plaats reactie