Medicine's women problem

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Medicine's women problem

Bericht door Teun »

Ik weet niet beter dat het de afgelopen 40 jaar dat ik in de verpleging zit al 15 jaar was.
Piety
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 jul 2017, 20:24

Re: Medicine's women problem

Bericht door Piety »

Ik heb op de site van het ziekenhuis gekeken en daar kan ik een formulier downloaden om o.a. lab gegevens op te vragen. Het moet wel bij de behandelend internist/endocrinoloog worden opgevraagd. Ik ben al drie jaar niet meer bij die man geweest. En het kost geld....
In de loop der jaren ben ik bij drie internisten op spreekuur geweest. Eens kijken tot hoelang terug ik de gegevens kan krijgen. Ik ben benieuwd wat ik krijg.
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Medicine's women problem

Bericht door Eekhoorn »

Piety schreef: 26 aug 2017, 15:22 Het moet wel bij de behandelend internist/endocrinoloog worden opgevraagd. Ik ben al drie jaar niet meer bij die man geweest.
Dat kan kloppen, elke arts die je behandelt moet een medisch dossier van je bijhouden en dat bewaren, ook als de behandeling wordt afgesloten. Overdracht aan een andere arts (op hetzelfde gebied) kan wel, weggooien van het dossier binnen 15 jaar niet.
En het kost geld....
Het ziekenhuis mag inderdaad een vergoeding voor het maken van kopieën uit je dossier vragen: maximaal 23 ct per pagina met een maximum van 5 euro voor alle pagina's tezamen. Zie https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... ossier.htm. (De meeste ziekenhuizen vragen geen vergoeding, dat vinden ze te veel gedoe.) Overigens: je hebt ook een recht op inzage in je dossier en daar mag het ziekenhuis geen vergoeding voor rekenen.
Piety
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 jul 2017, 20:24

Re: Medicine's women problem

Bericht door Piety »

Dank je Eekhoorn.
Ik heb in mijn gegevens nog wat teruggevonden over waardes vanaf 2011. Die vraag ik in ieder geval op maar ook van daarvoor. De kosten vind ik niet zo erg hoor, begrijp ik wel...
Het blijkt dat voordat ik de radioactieve pil slikte, mijn TSH in november 2011 0,01 was en de T4 18. Ik heb uiteindelijk op
27-2-2013 de pil genomen. Ik denk dat ongeveer een jaar na die datum mijn schildklier naar hypo ging.
Ik ga het opvragen en zal na ca. 4 weken de gegevens krijgen.
Plaats reactie