Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door *anna* »

Deze hypo-oudere wordt zó moe... :? ;)
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door Kiek »

En ik bén er doodmoe van.
Ik ben die studie zat, en de schandalige behandeling van deze oudere mensen ben ik zat.
Natuurlijk uitgaande met de beste bedoelingen, maar door ongelooflijke onwetendheid, slaat men de plank volledig mis.

Een laatste opmerking:
Het idee alleen al dat deze oudere mensen gedoseerd werden (en nog steeds worden) met uitsluitend dosesverhogingen of -verlagingen met eenheden van 25 µg levothyroxine!
Niks fine-tuning met 12.5 µg of 6.25 µg.
Niks individuele titratie.

Deze prominente onderzoekers geven wereldwijd het verkeerde voorbeeld aan al die behandelaars die mensen met een (subklinische) hypothyreoïdie behandelen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gast1

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door Gast1 »

En toch voelen zij zich niet beter, noch slechter dan de groep die NIET behandeld werd...
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door Teun »

Ben blij dat ik nu nog tot de net niet oudere behoor en zelf aardig goed weet waar ik sta, hoop in ieder geval dat ik als ik straks wel oud ben ook nog de regie kan houden en mijn pilletje mag slikken naar behoefte.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door Suffy »

Natuurlijk wel Teun, niet spastisch doen hoor mensen.

Het gaat niet over reeds vastgestelde hypo’s maar om oudere mensen bij wie de sk niet zo wakker meer is.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door *anna* »

Mark schreef:
En toch voelen zij zich niet beter, noch slechter dan de groep die NIET behandeld werd...
En dat is nou net de zinloosheid van vragenlijsten:
Wie zijn ZIJ?
'Beter of slechter voelen' is een subjectieve beleving die niet in onderzoeken te meten en in richtlijnen te vatten is.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door Teun »

Daar twijfel ik ook niet aan hoor Suffy, ik gaf alleen in mijn bewoording mijn standpunt weer.
Eigenlijk wil ik zeggen dat het grote achteruitgang zou zijn als ouderen geen behandeling krijgen als ze dat nodig hebben. Toen ik vroeger in de zorg begon en een patient van 70 had pijn op de borst terwijl hij voor iets anders was opgenomen werd er door de arts eerst gevraagd hoe oud deze was en ik heb een paar maal mee gemaakt dat er doodleuk gezegd werd, oh al zo oud, daar kom ik niet voor. Gelukkig is dat in de loop der jaren verandering ingekomen en daar moeten we niet naar terug willen.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door laura »

Het gaat niet over reeds vastgestelde hypo’s maar om oudere mensen bij wie de sk niet zo wakker meer is.
Het gaat om het geld volgens professor Stott in Medscape:

"The cost is much more than the tablet, which is quite cheap, but you get into a cycle of blood tests and follow-ups. It medicalizes the situation and creates all sorts of burdens that we can avoid."
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door Gast1 »

*anna* schreef: 28 aug 2018, 14:39 Mark schreef:
En toch voelen zij zich niet beter, noch slechter dan de groep die NIET behandeld werd...
En dat is nou net de zinloosheid van vragenlijsten:
Wie zijn ZIJ?
'Beter of slechter voelen' is een subjectieve beleving die niet in onderzoeken te meten en in richtlijnen te vatten is.
Het waren niet enkel vragenlijsten!!
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Zinloze vragenlijsten: hypo-ouderen blijven moe

Bericht door *anna* »

Maar wel zinloze!! :lol:

En nu neem ik in het café nog een afzakkertje.
Proost.
Plaats reactie