Schokkende onkunde van artsen

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Schokkende onkunde van artsen

Bericht door laura »

Twee meldingen bij de Schildkliertelefoon.
Mevrouw kan niet tegen blauwe kleurstof Thyrax. Internist schakelt over op alleen Cytomel tot uiteindelijk 150 mcg per dag!!

Mevrouw heeft hyperthyreoïdie door te veel Thyrax. Zij krijgt radioactieve slok.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Schokkende onkunde van artsen

Bericht door Marjolijn »

Shocking! :shock: :shock: :shock:

Worden er nog stappen ondernomen richting deze artsen?
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Schokkende onkunde van artsen

Bericht door Eekhoorn »

Inderdaad, dit is geen behandeling maar 'mishandeling'.

Ik kan erg moeilijk begrijpen hoe mensen die jarenlang geneeskunde hebben gestudeerd en ook nog eens beschikken over protocollen waarin precies staat hoe ze moeten handelen, dit soort dingen kunnen doen :roll:
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schokkende onkunde van artsen

Bericht door laura »

Marjolijn,

Voor zover ik weet gaat dit intern naar een coördinator bij SON.
Ik vrees dat het dan verdwijnt in de papierwinkel.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Schokkende onkunde van artsen

Bericht door Marjolijn »

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die artsen op zijn minst van enige feedback worden voorzien. Als ik patiënt was geweest en dit ontdekt zou hebben weet ik wel wat ik gedaan zou hebben in ieder geval.
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Schokkende onkunde van artsen

Bericht door MissEllen »

ik had een klacht ingediend bij het ziekenhuis. Mijn internist wilde mij niet meer dan 50 microgram euthyrox geven (met een Ft4 waarde van 6!). Ik slik nu 125 microgram en ben nu in afwachting van een nieuw meetmoment om te stoppen (in september). Ik had die klacht ingediend en.... hoorde niets meer. Toen ben ik eens gaan bellen, zei de klachtcoördinatrice: 'o was het een klacht? Ik dacht dat het een melding was.' Voor mezelf maakt het niet uit, ik ben nu in deskundige handen alleen wat maken al die andere patiënten na mij mee? Wat als je blind vertrouwt op het oordeel van die arts? In mijn laatste gesprek met die arts had ik aangegeven dat ik dacht dat ik te weinig hormonen slikte, toe zei ze: 'O vind je dat?' en later zei ze: 'nou dan stop je toch met al die medicijnen als je je er niet goed bij voelt!' (ik was zo hypo als de pest en ik zag het natuurlijk niet zitten). En dat moet dan mensen helpen, het is niet te geloven.
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Schokkende onkunde van artsen

Bericht door Eekhoorn »

@MissEllen: even voor mijn beeld: is die klacht van je nu alsnog als 'klacht' aangemerkt en in behandeling genomen?
Geert
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2014, 00:02

Re: Schokkende onkunde van artsen

Bericht door Geert »

Schokkende voorbeelden die eens te meer aangeven dat we als schildklierpatiënten goed op de hoogte moeten zijn van onze eigen ziekte. Maar een eigen inbreng wordt helaas nog niet door elke arts gewaardeerd.
28-01-2014: TSH 60, FT4 8.5 (06-02-2014: 50mcg Thyrax)
06-03-2014: TSH 14, FT4 14 (11-03-2014: 75mcg Thyrax)
22-04-2014: TSH 9.4, FT4 13 (25-04-2014: 100mcg Thyrax)
07-05-2014: Geen bloedonderzoek (07-05-2014: 150mcg Thyrax)
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Schokkende onkunde van artsen

Bericht door MissEllen »

@ eekhoorn. nee daarna nooit meer wat gehoord. Ik had op de website van het ziekenhuis het jaarverslag gedownload en gekeken of er melding is gedaan van mijn klacht. Voor de desbetreffende afdeling stond opgenomen '0 klachten'. Als mensen niet willen, dan houdt het op. Ik kan alleen maar waarschuwen voor die arts en dat heb ik gedaan op de Zorgkaart Nederland. Meer dan dat kan ik niet doen. Het is allemaal ouwejongenskrentebrood.
Plaats reactie