Ervaringen schildklierorganisaties, bijv. SON (Schildklier Organisatie Nederland)?

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Azami
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2019, 15:36

Ervaringen schildklierorganisaties, bijv. SON (Schildklier Organisatie Nederland)?

Bericht door Azami »

Hallo allemaal,

Ik ben mij verder aan het oriënteren op het gebied van schildklieronderzoek en patiëntenondersteuning. Daarom wat vragen aan jullie;
Wat is jullie visie op SON? Ik meen gelezen te hebben dat dit eerst een stichting was en nu een organisatie, en dat sommige forummers hier kritisch over zijn. Ik vraag mij af waarom dit geen stichting (meer) is en waar eventuele andere kritiek vandaan komt. Verder; zijn er mensen die contact hebben gehad met SON en wat zijn jullie ervaringen daarmee (positief en negatief)? Ik ben hierbij in het bijzonder geïnteresseerd in mensen met Hashimoto en restklachten, maar natuurlijk is elke reactie welkom.
Ik zie wel dat er een Stichting Schildklieronderzoek bestaat, deze was mij tot voor kort onbekend. Er komen hier talloze collectanten aan de deur maar nooit iemand voor de schildklier. Weet iemand waarom/hoe dat zit?

Dank voor jullie reacties alvast.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ervaringen schildklierorganisaties, bijv. SON (Schildklier Organisatie Nederland)?

Bericht door laura »

SON is de stichting Schildklier Organisaties Nederland. SON is ontstaan uit Schildklierstichting Nederland, Nederlandse Vereniging van Graves Patiënten, vereniging Hypo maar niet Happy en stichting Schild (voor ouders van kinderen met Congenitale Hypothyreoïdie).

Stichting Schildklieronderzoek is een stichting van professionals (internist-endocrinologen en basale wetenschappers) die zich bezig houden met onderzoek naar de schildklier en schildklierhormoon in de breedste zin van het woord.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ervaringen schildklierorganisaties, bijv. SON (Schildklier Organisatie Nederland)?

Bericht door laura »

hallo Evelien,

Volgens de website van SON kun je terecht bij de Schildkliertelefoon: https://www.schildklier.nl/info/contact ... ertelefoon
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ervaringen schildklierorganisaties, bijv. SON (Schildklier Organisatie Nederland)?

Bericht door laura »

Misschien even melden?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie