schildklier en fluoride oa tandpasta

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Zoë
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2014, 09:25

schildklier en fluoride oa tandpasta

Bericht door Zoë »

Dit artikel kwam ik tegen toen ik op zoektocht was van fluoride en mij viel o.a. dit stukje op wat ik met jullie wil delen ik zet de link er ook bij voor evt. interesse kun je altijd (vrijblijvend )kijken.
-----------------------------------------

Fluoride blijkt zelfs van invloed op de hypofyse, een slijmafscheidende klier die het groeiproces controleert door het reguleren van de productie van schildklierhormonen.(10) Uit dierproeven blijkt, dat het drinken van water, waaraan evenveel fluoride is toegevoegd als aan het drinkwater op verscheidene plaatsen in de wereld, tot afname van de productie van schildklierhormonen leidt tot verontrustend lage niveaus.(11)
http://www.rudolfdewit.com/md_fluoride.html
--------------------------------

Dit is toevallig 1 site maar ben het op meerdere site tegen gekomen .
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: schildklier en fluoride oa tandpasta

Bericht door laura »

Over de schildklier kom je van alles tegen op internet.
Je doet er goed aan om niet alles serieus te nemen.

In de link die je noemt, kun je zien aan de bronvermeldingen dat het rammelt.
Onvolledige vermeldingen en de meeste heel oud.

Ik neem dit serieuzer: http://www.kwakzalverij.nl/1444/Curacao ... drinkwater_
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
jooch
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:37

Re: schildklier en fluoride oa tandpasta

Bericht door jooch »

Er wordt zeker onzin geschreven/geplaatst op het web, maar er zit denk ik wel een zekere kern van waarheid in (afgezien of dat ondersteunt wordt door onderzoek). Dat is ook wel een beetje de armoede van Internet, niets is waar tot het empirisch bewezen is :roll:
Het nadeel van empirische onderzoeken is dat je afbakeningen moet maken, en daarmee gaan vaak (niet onbelangrijke) details verloren.

Ik ben zelf behoorlijk allergisch, gevoelig en snel uit het lood. Zo had ik onlangs een periode dat ik minder aan bewegen toe kwam door werk, ik ben nog nooit zo moe geweest als in die periode. Ik wist dat bewegen alles zou oplossen, maar ja dat kwam er niet van. Alle voeding nog maar eens bekeken en mogelijke bronnen van gif.
Één van die invloeden zou tandpasta kunnen zijn, maar alle fluoride vrije tandpasta's vond ik zo ranzig dat ik er nooit mee geëxperimenteerd heb. Toen kwam ik SPLAT tegen, ook fluorideevrij. De smaak is fris (dus niet die vieze zout smaak) en poetst goed schoon.

Ik heb het nog niet één tube volgehouden en daarna weer terug gegaan naar fluoride tandpasta.
Mijn conclusie was; dat ik me duidelijk fitter voelde en ik had geen enkele behoefte meer om mijn keel te schrapen (voorheen dus wel).
Dat gezegd was het nadeel van fluoride vrije tandpasta dat de bescherming armzalig is tegen schadelijke bacteriën. Ik poetste eerder 2 keer op een dag, voor het slapen (lang) en in de middag (kort).
Met de fluoride vrije tandpasta kun je dat vergeten, met hetzelfde poetsschema in notime bloedend tandvlees = erosie/bederf.

Mijn advies:
Wil je de effecten van fluoride vermijden, zorg dan gewoon dat je genoeg beweegt en goed eet (dus ook gevarieerd).
Plaats reactie