Zou een dieet "werken"?

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
SaskiaB
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2014, 20:14

Zou een dieet "werken"?

Bericht door SaskiaB »

Ben hier beetje aan het snuffelen en mijn eerste informatie over de schildklier vergaren en bedacht mij het volgende (na het lezen van de post van Suze met kop: Begin behandeling met schildklierhormoon)

Zouden de waardes van de schildklier verbeteren en dus ook klachten mogelijk verbeteren als er in het allerbegin stadium overgegaan wordt op een dieet? Dus bijv. tarwe zodat de darm en maagklachten verminderen, mogelijk ook vermoeidheid en de tintelingen en de huid en vochthuishouding weer op orde?

Dus dan heb ik het over de zgn. randgevalletjes, zoals ik met tsh 4,3 en volgens de post waar ik naar verwijs nog binnen de norm.

Wat denken jullie, de moeite waard om te proberen?
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Zou een dieet "werken"?

Bericht door Jenny »

Wanneer je echt een schildklierziekte hebt en er te weinig hormoon wordt geproduceerd, dan helpt maar één ding en dat is aanvullen met schildklierhormoon in tabletvorm. Bij een schildklierziekte gaat de schildklier op den duur steeds minder werken. Dat kan lang duren, maar wanneer je er vroeg bij bent heb je ook niet zoveel klachten te verduren.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Geert
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2014, 00:02

Re: Zou een dieet "werken"?

Bericht door Geert »

SaskiaB schreef:Ben hier beetje aan het snuffelen en mijn eerste informatie over de schildklier vergaren en bedacht mij het volgende (na het lezen van de post van Suze met kop: Begin behandeling met schildklierhormoon)

Zouden de waardes van de schildklier verbeteren en dus ook klachten mogelijk verbeteren als er in het allerbegin stadium overgegaan wordt op een dieet? Dus bijv. tarwe zodat de darm en maagklachten verminderen, mogelijk ook vermoeidheid en de tintelingen en de huid en vochthuishouding weer op orde?

Dus dan heb ik het over de zgn. randgevalletjes, zoals ik met tsh 4,3 en volgens de post waar ik naar verwijs nog binnen de norm.

Wat denken jullie, de moeite waard om te proberen?
Er zijn mensen die een dieet hebben geprobeerd en daadwerkelijk een positieve veranderingen hebben kunnen bewerkstelligen. Maar er zijn ook verhalen van mensen die het hebben geprobeerd en er totaal niets van hebben gemerkt. Het is dus heel persoonlijk.

Je zou het dus eens kunnen proberen, in welk geval ik je sowieso zou aanbeleven om glutenvrij te gaan. Dat schijnt voor ons (schildklierpatiënten) sowieso wel goed te zijn.
28-01-2014: TSH 60, FT4 8.5 (06-02-2014: 50mcg Thyrax)
06-03-2014: TSH 14, FT4 14 (11-03-2014: 75mcg Thyrax)
22-04-2014: TSH 9.4, FT4 13 (25-04-2014: 100mcg Thyrax)
07-05-2014: Geen bloedonderzoek (07-05-2014: 150mcg Thyrax)
Plaats reactie