Partner zijn van een schildklierpatiënt

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Jootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2014, 15:47

Partner zijn van een schildklierpatiënt

Bericht door Jootje »

Mijn naam is Jootje en ik heb sinds drie jaar een relatie met mijn man die een schildklierafwijking heeft. Momenteel heeft hij last van een overactieve schildklier. Elk jaar zodra de herfst zijn intrede doet beginnen de klachten opnieuw. Nu is het dit jaar erger dan ooit. Hij heeft ontzettend veel last van stemmingswisselingen, kan ineens tegen me uitvallen, heel grof zijn in zijn bewoordingen, gesprekken lopen op niets uit en ik zit met mijn handen in het haar. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Wie o wie heeft er tips voor mij of dezelfde ervaring als ik? Ik ben zo wanhopig dat ik momenteel in staat ben om te gaan scheiden.
iemand9880
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2015, 19:33

Re: Partner zijn van een schildklierpatiënt

Bericht door iemand9880 »

Hey Jootje,
Mijn vriend heeft geen schildklier meer en moet hormonen nemen, maar had ook overactieve schildklier, maar nu heeft ie nog soms die symptomen, zoals hartslag die teveel is en onrustig zijn, stemmingswisselingen enzovoort. Het is ook soms heel moeilijk voor mij, nu bijvoorbeeld is het al 6 weken dat ie niet komt, heel ineens neemt ie bewust afstand van mij, omdat ie zich niet goed voelt, hij denkt dat ie te min is voor mij en voor relatie in het algemeen, hij is dus echt soms heel depressief. Hij is wel nog nooit agressief geweest tegenover mij, maar het afstand nemen van mij vindt ik echt heel erg. Ben al heel verdrietig geweest maar ik zie hem te graag om hem op te geven, dus ik probeer geduldig te zijn ook al is dit niet gemakkelijk.
Ik weet dat het soms heel moeilijk is om met zo iemand te leven, maar ik hoop toch dat het weer betert tussen jullie, mss kan mijn verhaal je een beetje helpen en ondersteunen.
Veel moed alvast.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Partner zijn van een schildklierpatiënt

Bericht door laura »

hallo iemand,

Jootje is al een tijd niet geweest op het forum.
Je zou haar wellicht een PB kunnen sturen.

En lees anders de verhalen eens van Wiebel: http://www.schildklierforum.eu/search.p ... 1&sr=posts
Haar man heeft ook de ziekte van Graves gehad.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
iemand9880
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2015, 19:33

Re: Partner zijn van een schildklierpatiënt

Bericht door iemand9880 »

Ok bedankt Laura, ik heb privébericht naar Jootje gestuurd.
Plaats reactie