Oproep behoud Hypoforum

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door Eekhoorn »

Deze brief is een stuk duidelijker dan de vorige.

Wat betreft het SON-bestuur komt het Hypoforum dus niet terug als zelfstandig forum, maar blijft wel alle informatie erin bewaard. Dat laatste lijkt mij veruit het belangrijkst, dus ik zou hiervoor gaan. Er is nu het SON-forum plus een ander, daarvan onafhankelijk schildklierforum. Nog een derde schildklierforum erbij biedt mijns inziens geen meerwaarde.

Wat de brief niet zegt is wat er met het 'oude' Hypoforum (2006-2011) gebeurt. Ik zou zeggen dat die bij het Hypoforum hoort en dus ook wordt 'gearchiveerd' in het SON-forum.
Suffy schreef:Mogen we de naam van de voorzitter niet weten?
Die staat op de website van SON: http://www.schildklier.nl/over-ons/orga ... l=&start=1
laura schreef:In mijn brief d.d. 2 december 2014 gaf ik al aan dat de domeinnaam in fusieverband aan SON is overgedragen. Ook al zou SON dat willen, zij is niet vrij om dit domein zomaar aan derden over te doen.
Ik zou niet weten waarom SON dat niet zou mogen. Het bestuur kan dat volgens mij zelf bepalen. Maar goed, het lijkt mij van weinig belang als het Hypoforum als zodanig toch opgeheven wordt.
Met betrekking tot de informatie: SON is voornemens om alle informatie van het Hypoforum over te zetten op het SON-forum, waarbij het domein Hypoforum.com zal gaan verwijzen naar SON-forum.nl.
Database en software zullen mee verhuizen naar de server van schildklier.nl.
Het lijkt mij nog een knap lastige klus om dat netjes te doen.
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door *anna* »

Database en software zullen mee verhuizen naar de server van schildklier.nl. Van opheffing is geen sprake. Concreet betekent dit dat direct verwezen wordt naar het archief van het Hypoforum.
Was nou echt al die commotie nodig geweest als de SON tijdens het fusieproces óók meteen had nagedacht over de toekomst van het drukbezochte Hypoforum? Als er meteen toegegeven was dat het Hypoforum in november onrechtmatig, onterecht en ondoordacht was verdwenen? Waarna meteen een bevestiging dat er geen sprake was van opheffing van het Hypoforum (zie bovenstaande quote)? Dat er gezocht werd naar een oplossing voor het behoud en de archivering van de waardevolle inhoud, maar dat dat nog wel enige tijd kan duren omdat het een grote klus is? Ik denk dat velen daar begrip voor hadden kunnen opbrengen.

Van een gesubsidieerde stichting die ook mijn belangen zegt te behartigen vind ik deze blijkbaar onnodige onverkwikkelijkheden getuigen van verregaande bureaucratie en arrogantie. Je zou toch wel wat professionaliteit verwachten op communicatief niveau?
Ik geloof het verder wel. Doei.

Groet, Anna
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door Eekhoorn »

*anna* schreef:
Van opheffing is geen sprake.
Ofwel SON is extreem slecht in communicatie, ofwel SON is (onder de toenemende druk?) gedraaid. Op het Hypoforum staat namelijk, bovenaan onder 'Mededeling:
Op dit Hypoforum kan dan ook niet meer worden geregistreerd en kunnen geen nieuwe berichten worden geplaatst, maar is nog wel in te zien. Hierdoor heeft u nog enige tijd de gelegenheid belangrijke of persoonlijke informatie te kopiëren en bewaren.
U kunt ook uw discussie kopiëren en op het SONforum.nl overnemen.
'
Uit deze bewoordingen kun je niet anders dan concluderen dat het Hypoforum echt zou worden opgeheven en dat de inhoud echt zou verdwijnen. Want waarom zou je anders zelf je waardevolle zaken moeten kopiëren of naar het SON-forum moeten verhuizen?
Mellie
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 okt 2013, 13:18

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door Mellie »

Op dit Hypoforum kan dan ook niet meer worden geregistreerd en kunnen geen nieuwe berichten worden geplaatst, maar is nog wel in te zien. Hierdoor heeft u nog enige tijd de gelegenheid belangrijke of persoonlijke informatie te kopiëren en bewaren.
U kunt ook uw discussie kopiëren en op het SONforum.nl overnemen.
Op termijn zal het domein en de hosting stop gezet worden.
Dit geefy toch iets anders aan. En er is nooit sprake geweest van integratie naar eigen forum. Nu hopen dat dit foutloos verloopt.
Sinds 2010 bekend met Hashimoto, nog bezig met de juiste instelling medicatie.
3 bijschildklieren operatief verwijderd wegens persisterende recidiverende hyperparathyreoidie
12-2013 endometriose ontdekt na baarmoederverwijdering.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door laura »

Het zou duidelijk zijn als SON nu de tekst aanpast op http://hypoforum.com/.
Sta ook wel te kijken van het gebrek aan communicatie.

Inmiddels doe ik al jaren mee op allerlei fora.
Die fora komen en gaan, maar als ze gaan wordt dat eigenlijk altijd wel van tevoren gemeld aan de deelnemers.

Maar nu wordt een forum zelfs overgenomen zonder communicatie :?:
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door Kiek »

Eekhoorn schrijft:
Uit deze bewoordingen kun je niet anders dan concluderen dat het Hypoforum echt zou worden opgeheven en dat de inhoud echt zou verdwijnen. Want waarom zou je anders zelf je waardevolle zaken moeten kopiëren of naar het SON-forum moeten verhuizen?
In de eerste mededeling op het Hypoforum, 6 of 7 november 2014, stond dat het forum per 1 december 2014 zou verdwijnen.
Die datum werd redelijk snel na de commotie verwijderd.
Maar de tekst niet aangepast.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door ineke »

De houder van de domeinnaam van het Hypoforum staat op naam van NVA Online Advertising in Uden:
Sedert 15 februari 2011
Laatste wijziging 7 februari 2012

Dit zijn dus de eigenaren van domeinnaam Hypoforum:
http://www.emerce.nl/wire/internetbedri ... -snel-door


De houder van de domeinnaam van het Gravesforum staat nog steeds op naam van Nederlandse Vereniging van Graves Patienten :?
Sedert 15 december 1999
Laatste wijziging op 27 oktober 2014 :? :? :?


Is Hypoforum WEL in de "fusie" op gegaan maar het Gravesforum NIET :roll:

Wie kan daar meer over zeggen ?


.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door laura »

Eekhoorn schreef:Er is nu het SON-forum plus een ander, daarvan onafhankelijk schildklierforum. Nog een derde schildklierforum erbij biedt mijns inziens geen meerwaarde.
Eekhoorn, je vergeet facebook.
Daar zijn op z'n minst al drie besloten groepen.
Eén van SON, één voor de ziekte van Graves en de besloten groep van Schildkliertje.

SON heeft ook een community met veel discussie: https://www.facebook.com/schildklier.nl
En ik bezondig me ook aan zo'n pagina: https://www.facebook.com/Schildkliertje

Ik denk wel dat een openbaar forum een meerwaarde heeft vergeleken met een besloten groep.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door *anna* »

Dacht net n.a.v. Laura's bericht: hee, laat ik daar ook eens kijken!
Oh my goodness!
Welke SON-communicatiemedewerker heeft dit nu weer bedacht? Ben ik nou zo dom of zij zo slim? (Geen slogan!)

https://www.facebook.com/schildklier.nl ... 7180346906

Groet, Anna
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Oproep behoud Hypoforum

Bericht door Suffy »

Die blog staat ook hier, nu nog te vinden op de homepage bij de meest recente blogs:
http://schildklier.nl/component/easyblo ... Itemid=435

Ronduit ongelooflijk, deze actie.

Dit is rijp voor een nieuw topic hier, want nu wordt het off-topic.

--
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Plaats reactie