Vit b6 vergiftiging iemand advies?

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, maar ook aan biotine en sint-janskruid
Plaats reactie
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Vit b6 vergiftiging iemand advies?

Bericht door vlaggetje »

Ik schrijf voor mijn moeder. Zij is 76 heeft een te snel werkende schildklier en spierreuma.
Sinds een paar maanden heeft zij neurolgische klachten bloedonderzoek wees uit dat haar vit b6 verhoogd was 450. Ref tussen de 25 en 100. De huisarts reageert nonchalant terwijl mijn moeder erg veel klachten heeft erg vermoeid is en zware hoofdpijn en heeft. Zij slikt geen multivitamines en gebruikt geen energie drankjes. Slikt prednisone en carbimazol en aspirine. Heeft afgelopen maadag een uitgebreid bloedonderzoek gedaan waar vooral gekeken wordt naar een eventueel vit b12 en of magnesium tekort.
Iemand bekend met deze kwaad en behandeling?

Met vriendelijke groet vlaggetje
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Vit b6 vergiftiging iemand advies?

Bericht door Francis »

Hoi Vlaggetje,

Ik had het ook (zonder multivitamines), mijn waarde was 150 ongeveer, maar ik kreeg ook geen behandeling. Dit was gevonden bij de neuroloog.

Ik meen mij te herinneren dat deze waarde beter zou worden met voldoende ijzer, foliumzuur en B12. De B6 wordt ergens voor gebruikt maar de andere grondstoffen zijn er niet. Nou ja, ik hoop dat dit je enige aanwijzing geeft 😊

Sven Kramer heeft trouwens ook te veel B6 gehad.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vit b6 vergiftiging iemand advies?

Bericht door laura »

Hieruit begrijp ik dat de referentiewaarden in 2013 zijn aangepast: https://www.voedingonline.nl/page/Nieuw ... itamine-B6

Je zou een teveel ook kunnen krijgen door overmatig gebruik van vitamine-B6-rijke voedingsmiddelen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Vit b6 vergiftiging iemand advies?

Bericht door vlaggetje »

Bedankt dames voor jullie antwoorden. Morgen krijgt ze de labuitslagen. Ik begrepen dat je geen overdosering kan krijgen van Voeding dan moet je kilo's eten.

Het meest verklaarbare lijkt mij een tekort aan vit b12, aangezien zowel mijn vader als ik dat ook hebben.
Ik hoop dat er iets aan te doen is.

Vriendelijke groet vlaggetje
Gast1

Re: Vit b6 vergiftiging iemand advies?

Bericht door Gast1 »

Hoe is het nu?

Ik heb ook een B6 overschot, waarschijnlijk al tijden, in 2015 en recent 2017 weer/nog steeds.
Huisarts doet niks, want de waarde is niet heel veel te hoog.
Plaats reactie