Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, maar ook aan biotine en sint-janskruid
Wilfred
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2018, 22:44

Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door Wilfred »

Hallo allemaal.

Ik zal mijn verhaal in het kort proberen te vertellen zodat er misschien ook anderen mee geholpen kunnen worden.

Ik heb al jaren een te trage schildklier en ben daarvoor onvoorstelbaar vaak voor bij de doktoren / ziekenhuizen geweest.

De artsen zeiden dat ik ernaar mee moest leren leven
En geloof me dat was geen pretje ik sliep nachten van 12 a 14 uur zo moe was ik gedurig.

Ik kon de medicatie ook nooit echt goed krijgen Tyrax
De ene keer gruwelijk moe en de andere keer extreem opvliegers en gejaagd.

Toen de Tyrax niet meer te krijgen was en ik zelf alles meer dan zat was ben ik zelf gaan zoeken en puzzelen.

Ik sprak iemand op de sportschool die vertelde mij dat ik eens een haaranalyse moest doen daar konden ze mineralen en nog 30 andere dingen in konden testen wat met een bloedonderzoek niet mogelijk was.

Zo gezegd zo gedaan.

Na een paar weken kreeg ik de resultaten van het onderzoek en wat was mijn verbazing ik had tot nagenoeg geen silenium. In me lichaam naar weer puzzelen en zoeken bleek dat mensen die weinig of geen silenium binnen krijgen de schildklier het kan gaan begeven....

Dit was dus bij mij het geval dacht ik..

Ik terug naar de arts maar die geloofde er niet zo in dat terwijl er in Duitsland en Amerika al jaren haaranalyse word toegepast dit omdat dit veel meer aan het licht brengt en ook vooral dingen die je met bloed niet kunt vinden. Bloed onderzoek is een momentopname haaranalyse is een soort DNA onderzoek

Ik ben de week erop silenium gaan slikken en wat denk je nu bijna 6 maanden later ben ik bijna medicijn vrij
Ik slik nog maar 2 pilletjes van 25 microgram.

De huisarts kon t bijna niet geloven en die is het ook gaan onderzoeken tussen door steeds bloedonderzoeken gehad en een paar keer een haar analyse gedaan. En kon niet anders concluderen dat me schildklier weer is gaan werken.

Het blijkt hieruit dat mijn inziens de dokters dus niet echt op de hoogte zijn

Dat je gewoon door silenium tekort een mineraal te kort dus zulke enorme problemen kunt krijgen schildklierproblemen en als het aan de artsen had gelegen had ik dus de rest van me leven pillen moeten slikken.

Dus wat ik hiermee wil bereiken mensen laat een haaranalyse doen kost bijna niks en je kunt er zeer veel uithalen wat in bloed niet te zien valt...

Ik slaap nu tussen de 8 en 9 uur en ben gewoon vit...
En hoef tussen door niet meer te slapen overdag.

Het heeft mij leven zeer positief Verandert.

Ik hoop dat ik met dit verhaal andere mensen kan helpen die het zelfde probleem hebben.

Mvg.
Wilfred
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door Suffy »

Graag dit bericht verplaatsen naar hypothyreoïdie en op Forumregels een berichtje plaatsen dat men het goede board moet kiezen om een bericht te plaatsen.

Wil je dit bericht in dit topic na verplaatsen verwijderen?

Dank en groeten,

Suffy
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door *anna* »

Ja, als wetenschappelijke info is dit verhaal niet sterk :lol:.
Ik zou het nog liever verplaatst zien naar de borreltafel...
Groet, Anna
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door Kiek »

Voor lekkere schildklierhormonen is selenium nodig, en vele andere mineralen.
Normale voeding geeft normale hoeveelheden.
Dus slechte voeding levert tekorten op van allerlei stoffen.
Misschien is slechte voeding je probleem?

Wat is het niveau nu van je huidige hoeveelheid schildklierhormonen in vergelijking met voorheen?

".....had ik dus de rest van me leven pillen moeten slikken.", schrijft Wilfred.
Dat is niet juist. Je hebt nu een beetje pil ingeruild voor een andere pil.

Wat is je onvoorstelbare boodschap?
Iedereen aan de haaranalyse? Heb je een winkeltje?

Ik stem voor een extra hoofdstukje 'Flauwekul en andere borrelpraat'.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door Suffy »

Ik twijfel zelfs aan de 'echtheid' van deze Wilfred.
Is hij wel schildklierpatiënt? Of is hij er doorheen 'geglipt' om hier onzin te verkopen?

Ik wilde met mijn bijdrage alleen maar zeggen dat dit niet op dit board thuishoort.
Zie dat het topic nog niet verplaatst is.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door Bella »

Tjongejonge, wat een argwaan.

Wilfred heeft zich netjes voorgesteld, en uit zijn verhaal begrijp ik dat extra selenium hem geweldig goed heeft gedaan.
Als jullie zo goed weten dat zijn verhaal niet klopt, wat is er dan op tegen om dit op een vriendelijke manier uit te leggen? Dan hebben we er tenminste iets aan.

Groet,
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door laura »

Wilfred schreef: 07 feb 2018, 20:56 ... en als het aan de artsen had gelegen had ik dus de rest van me leven pillen moeten slikken.
Wilfred, je slikt toch nog steeds pillen?
50 mcg thyrax per dag plus seleniumpillen.

Bekend is dat seleniumpillen niet zo veel doen bij schildkliergedoe.
Ook bekend is dat er een groter risico is dat je diabetes krijgt.

Lees dit eens: https://schildkliertje.blogspot.nl/2013 ... um-en.html

De discussie is verplaatst naar. viewforum.php?f=24
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door Kiek »

Het lijkt nep.
Maar ik las Wilfred zojuist op internet.
Bij de sportschoolbusiness, met overmatige slaapbehoefte.
Dus het is niet nep.
Selenium als toverstof voor al uw schildklierproblemen hoort verder wel thuis in het sprookjesboek.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gast1

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door Gast1 »

Kiek schreef: 08 feb 2018, 17:19 Maar ik las Wilfred zojuist op internet.
Hoe?? Ha ha, ik google dus ook maar eens op "wilfred overmatig slaap"
Wilfred
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2018, 22:44

Re: Onvoorstelbaar !!!!!!!!

Bericht door Wilfred »

Ik vertel dit verhaal alleen om eventuele andere mensen te helpen.

En nee heb geen winkel of andere belangen.
En ben nergens tussen door geglipt...

Ik verplicht niemand om iets te doen of te ondernemen alleen vertel ik mijn verhaal.

En wat jullie ermee doen moeten jullie zelf weten alleen jammer dat er zo op mij geregeerd word door bepaalde mensen..

Ieder is vrij om te doen wat hij wil en zo ook om dingen zelf te onderzoeken dit zouden meer mensen moeten doen.

Mvg.
Wilfred
Plaats reactie