Weerstand verhogen, wat kan ik gebruiken?

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, maar ook aan biotine en sint-janskruid
Plaats reactie
Geisha
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2016, 16:57

Weerstand verhogen, wat kan ik gebruiken?

Bericht door Geisha »

Omdat ik met kwetsbare mensen werk, er een griepepidemie is en omdat ik binnenkort op vakantie ga wil ik mijn weerstand wat opkrikken zodat ik nu en tijdens mijn vakantie minder snel ziek wordt. Ik dacht aan echinaforce of vergelijkbaar maar nu las ik ergens dat echinacea ook de werking van de schildklier vertraagd? Ik zoek dus een alternatief wat geen invloed heeft op de werking van de schildklier. Iemand toevallig tips? Ik slik al vitamine D en B12
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Weerstand verhogen, wat kan ik gebruiken?

Bericht door Teun »

Ik heb nooit gehoord van invloed echinaforce op de schildklier. Slik al jaren dit in de winter om griep te voorkomen, zit in de zorg dus kom veel in aanraking met de griepvirus e.d. En ben eigenlijk nooit ziek. (Al dan niet door ondersteuning van echina. Deed ik al voordat ik hashimotot kreeg en doe het nu nog. Alternatief behalve gezond leven en veel buiten zijn heb ik niet voor je.
Ben wel benieuwd of andere mensen wel negatieve invloed op de schilklierwaardes heeft.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Weerstand verhogen, wat kan ik gebruiken?

Bericht door laura »

Geisha schreef: 13 feb 2019, 20:04 echinaforce
hallo Geisha,
Jouw onderwerp heb ik verplaatst naar het daarvoor bestemde subforum.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Weerstand verhogen, wat kan ik gebruiken?

Bericht door Jeannette »

Pas op met Echinacea producten bij auto-immuunaandoeningen! Echinacea stimuleert je immuunsysteem en kan er daardoor voor zorgen dat een auto-immuunaandoening opflakkert.

Ik gebruik zelf liever hoge dosering vitamine C, D, zink, capsules met vlierbesextract.
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
Bren
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2019, 18:15

Re: Weerstand verhogen, wat kan ik gebruiken?

Bericht door Bren »

Jeannette
Een beetje laat in de tijd maar kun je ook aangeven hoe je aan de informatie komt. Heb schildklierkanker en Graves maar wil geen behandeling verder. Later ga ik mij voorstellen op het forum met uitleg. Heb net te horen gekregen dat mijn man COPD heeft in een laat stadium en door al dit fijne nieuws gestresst geraakt en is mijn weerstand nul.
Nu heb ik Lyme opgelopen door een tekenbeet en om te voorkomen dat ik hier ernstige gevolgen van krijg probeer ik mijn weerstand op te krikken oa met Echinicea. Dus ben ik nieuwsgierig wat je weerstand met een auto imuunziekte te maken heeft dan hebben we het over twee verschillende zaken.
Hopelijk en oprecht gemeend vraag ik om uitleg op dit forum.
Groetje Bren
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Weerstand verhogen, wat kan ik gebruiken?

Bericht door laura »

hallo Bren,

Wat vervelend allemaal waar je nu mee te maken hebt.
Wat betreft Echinacea, daar is weinig onderzoek naar gedaan.

Op internet is te vinden dat de werking is onderzocht bij mensen met een verkoudheid.
Er bleek nauwelijks verschil tussen Echinacea en placebo.

- https://nccih.nih.gov/about/offices/od/2010-12.htm
- https://www.ge-bu.nl/artikel/echinacea- ... erkoudheid

Misschien heb je iets aan deze info over Lyme: https://www.thuisarts.nl/ziekte-van-lym ... e-van-lyme
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Bren
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2019, 18:15

Re: Weerstand verhogen, wat kan ik gebruiken?

Bericht door Bren »

Bedankt voor je snelle reactie Laura.
Het onderzoek betrof genezing met Echinacea bij verkoudheid en dat werkte dus niet, maar dat heeft niets met weerstand te maken ik werd er dus niet wijzer van helaas. Voor Lyme ben ik lid geworden van de Nederlandse en Franse vereniging die zeer actief zijn en waar ik veel informatie vandaan haal. Beiden hebben ook patiëntenforums en ik hoop maar dat ik gespaard blijf want Lyme kan zeer grote gevolgen hebben.
Plaats reactie