Ervaringen Schildklier & B12

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, maar ook aan biotine en sint-janskruid
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Ervaringen Schildklier & B12

Bericht door Linrose »

Hoi,
Ik wil even reageren op jou topic. Alle ervaringen kunnen je wat steun geven,maar je moet je wel realiseren dat ieder mens anders is. Dit is mij ook gemeld en naar anderen luisteren is niet altijd de juiste manier, al snap ik dat je op zoek bent naar herkenning in klachten ed.
Wat mij goed geholpen heeft is de besloten facebookgroep B12 de vergeten ziekte. Zeer informatief en ondersteund door het B12 institute in Rotterdam. Hier worden vragen beantwoord maar ze vinden het ook heel belangrij dat je zelf ook veel leert over de materie, mijn tactiek is elke dag even mee lezen met de geposte berichten en de bestanden goed bestuderen. Ik weet dat het voor mensen zoals jij en ik lastig kan zijn omdat je waarschijnlijk ook je moeilijk kunt concentreren door brainfrog en vermoeidheid. Lukt je dat niet is het misschien wat om iemand in je omgeving hulp te vragen met de materie. wat betreft mijn situatie, ik heb dus een schildklierontsteking gehad in nov 2017 en was al langer bekend met b12 opname probleem. Maar door slechte info vanuit huisarts verkeerde opstart gehad, met wat ik zelf denk de schildklier ontsteking tot gevolg. Ik schreef al dat dit mijn eigen gevoel is maar dat niemand dit kan ontkennen of bevestigen. Je kunt mijn ziekteverloop lezen in het draadje van Hypothyroïdie. Ik heb momenteel ook even een terugslag, omdat ik hoop had op herstel na schildklier na de ontsteking, slik ik al een half jaar geen medicatie. Het leek even op herstel, maar het lijkt er nu toch op dat de schildklier het niet op pakt :cry: Ik zit dus even in een tweestrijd, of ik weer zou starten met de levo of dat ik nog even afwacht. Ik voel me namelijk verre van goed. En heb nu ook twijfels of dit van schildklier of B12 komt. Lastig hoor! Heel verhaal zo he ? Hopelijk heb je er wat aan. In ieder geval sterkte in deze zoektocht en hopelijk op naar verbetering!
gr Lin
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ervaringen Schildklier & B12

Bericht door laura »

BB1100XX schreef: 05 mar 2019, 16:44 Laura,
Wat ik me dan afvraag. Wordt het niet een te grote chaos als elke schildklier patient OOK een b12 topic aanmaakt omdat het levensverhaal van 1 persoon in 2 delen opgesplitst moet worden??

Er zijn inmiddels aardig wat mensen die last hebben van beide aandoeningen.

Zolang het over die persoon gaat in het topic van die persoon lijkt me dat toch geen problemen geven?
hoi Evelien,

Zoals ik in mijn berichtje schreef is veel nog onduidelijk is over het stellen van de diagnose bij een B12-tekort.
En wie zegt dat het allemaal B12-problemen zijn? Mogelijk mankeert er iets aan de schildklierbehandeling.

De schildklier is zo ingewikkeld.
De diagnoses en behandelingen zijn ingewikkeld.
Daarom bestaat het Schildklierforum.
En zoals de naam al aangeeft: het is een SCHILDKLIER-forum en geen B12-forum.

Ziekten van de schildklier hebben niets te maken met een B12-tekort.
Het gaat om verschillende groepen aandoeningen.
Het komt voor dat mensen te maken hebben met beide.
Dat gebeurt vaker dat mensen naast een schildklieraandoening een andere aandoening hebben.

Over jouw bezorgdheid dat het een grote chaos wordt als elke schildklierpatiënt óók een B12-topic zal aanmaken.
Dat zal niet gebeuren omdat verreweg de meeste schildklierpatiënten geen B12-probleem hebben.
Daarnaast zal het ook geen chaos worden omdat er een apart subforum is voor andere aandoeningen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: Ervaringen Schildklier & B12

Bericht door hap »

Hallo allemaal,

Even een update na de start van de b12 injecties.
Ik ben er na 3 maanden wekelijks een prik een stuk op vooruit gegaan qua energie en stemmingswisselingen. Ben zelfs weer aan het klussen geslagen, terwijl ik daar een paar maanden niet aan moest denken en ik was al moe.
Gaan komende week de frequentie van de injecties terugschroeven en kijken hoe dat bevalt.

Tot zover positieve berichten dus.

Gr. Hap.
Plaats reactie