Kruidensupplementen

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, maar ook aan biotine en sint-janskruid
Plaats reactie
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Kruidensupplementen

Bericht door Kiek »

Wat een informatie, Florence!
Het schokkendst vind ik dat kinderen ook de kruiderij voorgeschoteld krijgen!

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Kruidensupplementen

Bericht door Kiek »

Zelfs de Ster produceert reclame voor overbodige rommel.
Een rare toestand.
Enerzijds constateren onderzoekers (overheid) de vaak schadelijke gevolgen of de onnozelheid van bepaalde supplementen. Zie Voedingscentrum.
En anderszijds wordt de NPO gebruikt om reclame te maken voor zulk soort overbodigheid.
Rommel die zelfs de werking van medicijnen kan verdringen.
Jakkes.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lynn44
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2021, 10:05

Re: Kruidensupplementen

Bericht door Lynn44 »

Ik geloof ik het effect van kruiden, ik heb onlangs een Ayurveda cursus gedaan en het is allemaal zoveel duidelijker. Als ik bijvoorbeeld niet kan slapen, ga ik niet meer voor medicijnen, maar neem ik liever melatonine in. Ik doe altijd wat kruiden in m'n eten, er is heel veel informatie over alle kruiden online en waar ze goed voor zijn, ik zou zeggen doe hier onderzoek naar. Ik voel me een stuk energieker met mijn lieve lijfstijl.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Kruidensupplementen

Bericht door Kiek »

Waarom slik je dan voor je lieve lijfstijl hormonen voor je slaapstoornissen?
Een rondje rennen in de avond is veel beter!
Gebruik peterselie etc. bij de bereiding van je eten.
Dat is beter dan de misleiding uit overbodige kruidenfabrieken.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Kruidensupplementen

Bericht door *anna* »

Kiek schreef:
Dat is beter dan de misleiding uit overbodige kruidenfabrieken.
Klik je op de link van Lynn - melatonine - dan komt er een onschuldig rustgevend middeltje met valeriaan en citroenmelisse tevoorschijn. Maar de daar genoemde combinatie met melatonine is different cook! Melatonine is inderdaad een hormoon. In de richtlijn voor huisartsen staat zelfs een waarschuwing:
Melatonine kan bij verkeerd gebruik averechts effect hebben en juist slecht slapen en slaperigheid overdag veroorzaken. Wees daarom bij patiënten alert op melatoninegebruik als zelfzorgmedicatie.

Groet, Anna
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Kruidensupplementen

Bericht door laura »

Lynn,

Met je cursus zal waarschijnlijk niet verteld zijn dat Ayurveda-preparaten grote hoeveelheden zware metalen, zoals lood of cadmium kunnen bevatten. Ook kan thyreotoxicose ontstaan.

Ik verwijder de link in je bericht, omdat dit forum niet bedoeld is voor reclame.

https://schildkliertje.blogspot.com/201 ... -door.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie