Schildklier en psychiatrische diagnoses

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, maar ook aan biotine en sint-janskruid
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Schildklier en psychiatrische diagnoses

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Schildklier en depressieve klachten

Bericht door laura »

Geregeld hebben mensen met (een onbehandelde) hypothyreoïdie of hyperthyreoïdie depressieve klachten en stemmingswisselingen, variërend van mild tot ernstig.
Het is dan goed om te weten dat de klachten te maken kunnen hebben met de schildklierziekte.
Gelukkig kun je vaak zelf aan de slag om minder last te hebben van depressieve gevoelens.

De tips helpen je daar hopelijk bij: http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... akken.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Inès
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2014, 21:22

Schildklier en ADD

Bericht door Inès »

Ik ben op zoek naar mensen die ook ADD hebben.
Ik ben bezig met allerlei onderzoeken om uit te vinden of ik dat ook heb. Bij mijn dochter met coeliakie is ADD onlangs vast gesteld.
Mijn "restklachten" lijken erg op ADD symptomen. En omdat ADD erfelijk is en ik best veel klachten heb wordt ik nu ook getest.

Mijn dochter is inmiddels met medicijnen begonnen en ze zit nu veel beter in haar vel. Mijn vraag is ook of er iemand weet of er medicijnen voor ADD zijn, die je als schildklierpatiënt mag hebben. Ook al is mijn schildklier stabiel, ik wil niet het risico lopen dat het opnieuw misgaat.
Mijn schildklier waardes zijn al 6 jaar stabiel (schommelt tussen de bovenste en onderste normaalwaarden) op een enkele schildklierontsteking na dan.

Zijn er internisten (omgeving Den Bosch) die hier verstand van hebben? Ik heb hier ivm onze verhuizing nog geen internist.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklier en ADD

Bericht door laura »

Inès schreef: Mijn schildklier waardes zijn al 6 jaar stabiel (schommelt tussen de bovenste en onderste normaalwaarden).
Welkom op het forum.

Maar ook Inès, kun je iets meer vertellen over jouw waarden.
Want mij lijken dit enorme schommelingen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Inès
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2014, 21:22

Re: Schildklier en ADD

Bericht door Inès »

Dankje Suze.

Ik heb geen idee wat mijn waardes nu zijn. Is al weer een tijdje geleden door onverwacht vertrek van internist uit het ziekenhuis waar ik toen woonden. Een huisarts die me niet serieus nam. En telkens bij bloedprikken zaten de waardes binnen de norm al was het helemaal boven in of onderin daar deed ze niets aan, want waren normaal. Bleek later te liggen aan dat de diagnse Graves niet mee gekomen was met de laatste verhuizing en daardoor bij de wissel van huisarts. Andere huisarts genomen en toen gingen we weer verhuizen. De nieuwe huisarts wil me nu regelmatig gaan controleren.
En wil eventueel ivm ADD een internist gaan zoeken.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklier en ADD

Bericht door laura »

hoi Inès,

Denk je dat deze omschrijvingen van ADD kloppen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aandachtstekortstoornis?
Daar zitten toch wel heel symptomen bij die ook voorkomen bij schildklieraandoeningen.

Ik denk dat veel mensen met Graves die gedachtestromen herkennen.
Stemmingswisselingen hoor je ook vaak.
Problemen met concentreren.

En vraag echt eens naar je waarden (tsh en fT4).
Hoeveel thyrax slik je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Inès
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2014, 21:22

Re: Schildklier en ADD

Bericht door Inès »

Hi Suze,

De beschrijving van Wikipedia, dat is inderdaad wat het inhoud.
Daarom heb ik ook altijd gedacht dat al mijn klachten met mijn schildklier te maken hadden.
Nu mijn dochter ADD blijkt te hebben, mijn schildklier stabiel is en ik toch nog veel klachten heb (altijd al gehad, worden alleen steeds erger) toch maar eens gaan testen of ik ook ADD heb. Ik heb al 2 onderzoeken gehad, nog 2 te gaan.
Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts voor controle van mijn dochter (of de medicatie goed gaat) en ga dan ook vragen over/voor me zelf stellen. Misschien toch nog maar eens bloedprikken voor mijn waardes nu. Eventueel medicatie voor ADD.
Ik slik geen Thyrax.
Ik heb Thyrax, Strumazol, PTU en Selokeen geslikt, maar was overgevoelig voor de Strumazal en de PTU, waardoor ik na bijna een jaar slikken een stootkuur kreeg om versneld de slok te krijgen.
Op het moment dat ik een scan zou krijgen om de hoeveelheid Radioactieve Jodium vast te stellen voor de slok (de dag er na), bleek mijn schildklier op eens goed te werken. Dus geen slok gehad en ik mocht per direct overal mee stoppen en dat is nu 6 jaar geleden.
Heb nog wel een paar jaar terug een schildklierontsteking gehad, waarschijnlijk door stress rondom een verhuizing. Ook toen kreeg ik geen medicatie, moest van zelf over gaan. Heeft een paar maanden geduurd voor het over was. Heel vervelend.

Gr Inès
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklier en ADD

Bericht door laura »

hoi Inès,

Wat vervelend zo'n klier die niet gewoon duidelijk is.
Ik zou zeker laten bloedprikken voor je waardes.

En hoe doet die schildklier het bij jouw dochter?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie