Narcose en hyperthyreoidie

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, maar ook aan biotine en sint-janskruid
Plaats reactie
Pienx
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2018, 15:47

Narcose en hyperthyreoidie

Bericht door Pienx »

Hi allemaal,

binnenkort wordt ik geopereerd onder volledige narcose en ik ben nét niet helemaal goed ingesteld. (nog iets aan de lage TSH kant, ietsje) Ik ben al tijden aan het sukkelen met goed instellen, dus we hebben besloten de operatie niet langer meer uit te stellen.
De anesthesist vroeg of ik goed was ingesteld, alleen kon ik van hem geen duidelijk antwoord krijgen wat het effect is van hyperthyreoidie op narcose.
Is er uberhaupt een effect?

Thanks alvast!
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: narcose en hyperthyreoidie

Bericht door Knoffie »

Hoi,

Ook ik word binnenkort geopereerd onder volledige narcose. Bij mij gaat het om Hashimoto, dus te traag. Op dit moment ben ik ook niet goed ingesteld. Alhoewel ze in het ziekenhuis weten dat ik Thyrax slik heeft niemand mij hierover iets verteld of gevraagd.
Daarom ga ik er maar vanuit dat er geen effect is. Ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes Knoffie
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: narcose en hyperthyreoidie

Bericht door Kiek »

Hallo Pienx,

Een te lage TSH betekent een te hoge FT4.
Zorg dan dat je vanaf vandaag een pietsje levothyroxine eraf haalt, je dosis matigt.
Zo voorkom je dat je hartritme tijdens de operatie niet aan de haal gaat door je te smaakvolle levothyroxine.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Pienx
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2018, 15:47

Re: Narcose en hyperthyreoidie

Bericht door Pienx »

Thanks voor de reacties!
Is dat het risico van een te lage TSH bij een operatie : hartritmestoornis oid?
Of zijn er ook nog andere risico's.
Ben al tijd bezig nml met verlagen van levothyroxine om goed ingesteld te zijn maar het wil nog niet goed lukken, maar ben zo bang dat er dan iet s fout gaat tijdens de operatie.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Narcose en hyperthyreoidie

Bericht door Kiek »

Een te lage TSH betekent per definitie een te hoge FT4, Pienx.
En is een risico voor ritmestoornissen.
Dat wil je natuurlijk niet.
Dus verlaag je je dosis een pietsje.

Hoeveel slikte je, en hoeveel slik je nu?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Narcose en hyperthyreoidie

Bericht door rosan »

Ik heb dat ooit gehad een aantal jaar geleden, toen ik nog niet wist dat ik graves had. Ik weet mijn tsh van toen niet, maar ik werd door verpleging en artsen toen raar aangekeken ivm hoge hartslag. Iedereen gaf aan dat ik maar aan de yoga moest of meditatie. serieus meerdere opmerkingen over gehad. Ze gaven wel aan dat tijdens de operatie, dus onder narcose, de hartslag wat rustiger werd. Ik denk sowieso dat een ietsjes afwijkende waarde niet zo heel veel zal doen. Als je nu niet tachycardie of iets hebt
Plaats reactie