Werk en revalidatie

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Werk en revalidatie

Bericht door Guido01 »

Hallo allemaal

Ik lees genoeg op dit forum over waardes/niet wel goed t3 en t4 enz enz. Ik mis een blokje werk en revalidatie. Wat bedoel ik daarmee ik ben een "beginnend" patiënt en ben nu bezig met opbouwen van mijn medicatie. 0,5 om de dag en zit nu op 2,5 tabletjes en "moet" ga richting de 6 denkt de dokter. Hoe zit dat bij jullie i.v.m werk. Zitten jullie ziekt thuis of werken jullie aangepast... Hoe men in het algemeen om met je als het gaat over je vermoeidheid en werken. Wil graag horen.
Groeten Guido
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Werk en revalidatie

Bericht door laura »

hallo Guido,

Wat een goed idee: een blokje werk en revalidatie.
Er is voor gezorgd ;)

Op mijn blog heb ik er onder andere dit over verzameld: http://schildkliertje.blogspot.nl/search/label/werk
Maar dat is voornamelijk theorie.

Ervaringen zijn van harte welkom!
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Werk en revalidatie

Bericht door Teun »

Hallo Guido,

Ik ben nadat de diagnose is gesteld van hashimoto en gestart ben met de medicatie langere tijd uit de running geweest, zowel op mijn werk als met de hobbys die ik heb. Heel langzaam weer op kunnen bouwen en na 1,5 jaar weer terug op mijn eigen werkplek en ritme en gelukkig ook mijn hobby, puppietraining geven weer op kunnen pakken. Gelukkig had ik een begripvolle leidinggevende en de bedrijfsarts die me ondersteunde. Achteraf hoor ik ook van collega's dat ze voordat ik ziek werd zich weleens af hadden gevraagd hoe ik het nog vol hield. Zou er ook belabberd uit hebben gezien, wat ik achteraf ook wel herken.

Ook tijdens de reintegratie werd mij regelmatig gezegd dat het wel klaar was voor mij omdat men aan mij zag dat de grens bereikt was. Ik kon ook de veantwoording van het normale werk niet aan omdat er nogal wat ontbrak aan mijn concentratie, denkvermogen en onthouden, dus ben in eerste instantie ook gestart met kleine taken en aan de hand van mijn opknappen steeds verder uit gebreid. Ook nu heb ik momenten dat ik me door de moeheid heen moet worstelen.

Natuurlijk ben ik ook mensen tegen gekomen op het werk die niet snapten dat het zolang duurde en waarbij ik het gevoel had dat ik verantwoording af moest leggen. Op dat moment had ik dat eigenlijk helemaal niet door, doordat dit zelfs mijn geestelijke niveau op dat moment te boven ging, maar later toen ik opknapte realiseerde ik me dat.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Werk en revalidatie

Bericht door Guido01 »

Hallo Teun en laura,

Bedankt voor jullie reactie. Fijn te lezen hoe jullie het doen/hebben gedaan. Ikzelf heb afgesproken dat ik over 2 weken weer begin met werken. Heb nu 3 maanden thuis gezeten en mijn eerst" prik" na diagnose krijg ik a.s. woensdag. Voel me nu al een aantal dagen vrij goed.

Begin met 2 uur werken per dag en dat wil ik HEEELLL erg langzaam opbouwen totdat ik weer volledig kan werken( in ploegendienst). Je hebt buiten je ziekte ook nog andere "klein" dingen die weer geoefend moet worden. B.V al mijn eeld is van mijn voeten dus die moet er weer aangroeien...
Lana
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2016, 20:30

Re: Werk en revalidatie

Bericht door Lana »

Beste Guido, Teun en Laura,

Ik ben sinds een paar maanden gediagnosticeerd met de ziekten van Hashimoto. Ik ben 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben die moeite heeft met het volledig werken (re-integratie traject).
Ik ben geen persoon die stil kan zitten. Ik werk parttime als ambulant begeleidster en doe een deeltijd opleiding (dan nog niet gesproken over huishouden, sociale contacten, hobbies, ect). Een druk bezet persoon dus. Maar noodgedwongen moet ik nu rustig aan doen. Ik werk nu 3x 5 uur en dat is tot nu toe handelbaar. Daarnaast ben ik binnen de organisatie overgeplaatst, waardoor ik dichterbij huis werk. Want het reizen houd ik niet vol kwa energie maar ook concentratie.

Ik ben heel erg geschrokken over de verhalen van mensen die door een schildklierziekte, zodanig ziek zijn dat ze arbeidsongeschikt raken. Dat zou voor mij een nachtmerrie zijn!
Hopelijk overkomt dat mij niet.

Groetjes,
Lana
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Werk en revalidatie

Bericht door Guido01 »

Zal jullie ff updaten.

Na een periode mijzelf "geweldig" te hebben gevoeld ben ik helemaal teruggevallen in januari. Kon met moeite 6 uur werken en als klap op de vuurpijl kreeg ik op 25 Januari een kopstaart botsing( whiplas) en zit van toen weer in de ziektewet. Volledig. Ga nu (13/2) weer langzaam 2 uur/ 3 dagen werken..... Ben benieuwd...
Lana
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2016, 20:30

Re: Werk en revalidatie

Bericht door Lana »

hallo Guido,

Wat vervelend voor je en dan ook nog een whiples er overheen, het zit je niet mee.
Kan je er een beetje mee omgaan?

Mensen denken vaak heel gemakkelijk over de afwezigheid van zinvolle dagbesteding. Het is heel erg belangrijk om je nuttig te voelen.

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat het werken je goed af gaat.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Werk en revalidatie

Bericht door Guido01 »

Ben bezig met professionele hulp. Ook geestelijk heb er op dit moment ff moeilijk mee...
Sidonia
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2017, 18:21

Re: Werk en revalidatie

Bericht door Sidonia »

Hoi guido..

Jeetje wat vervelend voor je allemaal.
Ik kan al 3 jaar niet werken maar niet alleen van de schildklier maar ook vanwege een acute hernia met klapvoet waardoor ik een beschadiging heb in mijn zenuw en altijd pijn heb.
Het is heel belangrijk om je nuttig te voelen en om onder de mensen te zijn.
Heel veel mensen snappen dat vaak niet!

Ik wens je veel sterkte!

Groetjes sidonia
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Werk en revalidatie

Bericht door Francis »

Hallo Guido,

Balen dat je nu weer thuis zit.
Ik heb ook langdurig in de ziektewet gezeten tijdens en voor het instellen van mijn schildkliermedicijnen. En helaas ook nog een aantal andere keren.

Maar zodra ik weer fulltime aan het werk was was iedereen binnen een paar maanden vergeten dat ik uit de roulatie was geweest.

Sterkte en beterschap!
Plaats reactie