Hoe los jij problemen op het werk op?

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Hoe los jij problemen op het werk op?

Bericht door laura »

Namens potwi.

Zes jaar geleden zijn bij mij de schildklieren volledig verwijderd. Daardoor moest ik Thyrax innemen, om het hormoon toch binnen te krijgen. Ik voelde en reageerde er heel goed op. Een paar maanden geleden moest ik noodgedwongen overstappen op een ander merk, zoals de meeste dit misschien hebben moeten doen in verband met de productie van Thyrax. Ik kreeg het merk Levothyroxine met dezelfde dosis als de Thyrax.

Nu is het helemaal mis met mij. Zelf had ik daar eerst geen erg in. Tot een collega van een andere afdeling mij erop attent maakte dat ik wel erg hyper was.

Bloed laten prikken en ik was te hoog ingesteld. Kreeg een lagere dosis voorgeschreven. De dosis neem ik nu alweer 1,5 maand in en zou goed moeten zijn volgens de arts, maar ik ben onuitstaanbaar op mijn werk en mijn collega's vinden mij echt niet leuk meer. Ze weten dat ik problemen heb met de schildklier, en ze mij beter op het ogenblik, met rust kunnen laten.

Gelukkig werk ik halve dagen op kantoor en zit ik al een beetje afgezonderd.

Mijn vraag is, heeft iemand ook problemen en wordt je niet begrepen op je werk. Hoe los je dat op of ga je daar mee om???
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Hoe los jij problemen op het werk op?

Bericht door Guido01 »

Voel met je mee ...helaas. Ben benieuwd van de reacties die je krijgt... Heb zelf geprobeerd te revalideren maar helaas mislukt.
Geeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2017, 10:49
Locatie: Kloosterzande
Contacteer:

Re: Hoe los jij problemen op het werk op?

Bericht door Geeke »

Zo loop ik nu dus ook al een poosje maar ik had helemaal niet door dat het wel eens door mijn schildklier kon komen. Ik dacht dat ik weer een burnout kreeg en heb zelfs een afspraak met een psycholoog gemaakt. Ik probeer mezelf in te houden maar mijn opgekropte woede komt er toch een keer uit en ik maak veel ruzie met mijn partner. Die vind dit heel erg moeilijk want die had een lieve vrouw en zit nu opgescheept met een feeks af en toe.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hoe los jij problemen op het werk op?

Bericht door Teun »

Geeke ook al komt je woede en ruzie zoeken van de schildklier, psychologische hulp kan ook dan een goede ondersteuning zijn ook al zou het maar alleen invloed hebben op het kunnen hanteren van die woede. Het kan in de toekomst best vaker gebeuren dat je door ontregeling jezelf niet meer bent. Dan is het altijd fijn dat je dit zelf op kunt vangen. Want ook al is de schildklier de oorzaak, het zit wel in het beestje zelf. Succes
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Hoe los jij problemen op het werk op?

Bericht door Francis »

Geeke, ik had vroeger ook zulke woedende buien thuis toen ik klein was.
Als ik dat aan voelde komen dan zei ik 'het heeft niets met jou te maken maar ik voel dat ik heel snel kwaad word'. En dan zonderde ik me direct een paar uur af en ging een boek lezen o.i.d. Als het weer over was ging ik weer terug.
Het heeft veel ruzies gescheeld.
Plaats reactie