Sporten en hypothyreoïdie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Dunkerbeck
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jun 2015, 17:58

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Dunkerbeck »

Laura, ik ga puur op mijn gevoel af. Ik heb in die perioden niet telkens de antistoffen laten bepalen maar merk wel een duidelijk onderscheid in de soort klachten. Zit ik te laag of te hoog dan heb ik te typische hypo en hyper klachten (moe, koud/warm, hartkloppingen). Ben ik ff stabiel en krijg ik weer zo'n "imuun aanval" dan heb ik gewrichtsklachten, ontstoken tandvlees, spanning in de hals/nek, verkoudheids c.q. koortsverschijnselen.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Rick »

Via het AD, hier nog een Hashimoto verhaal:
"This is a body that begged for mercy when it was diagnosed with Hashimoto's and PCOS."
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... foto.dhtml

https://www.facebook.com/mollymgalbraith / http://mollygalbraith.com
Trunks81
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2016, 13:54

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Trunks81 »

Meld me hier ook maar even. Weet niet echt waar ik weer moet beginnen, Had in 2015 een mooi jaar met redelijk veel kilometers (12.5k en als niet ziek was rond de 15-16k) . Sinds september is bij mij de trainingen drastisch verminderd werd hier voor de eerste keer geopereerd toen werd de tumor verwijderd heb toen nog wel kunnen rijden maar serieus was het niet te noemen. In oktober is alles verwijderd heb toen nog wel een paar keer op de mtb rondje drunense duinen gereden maar dit was op mijn tandvlees pijn dat dit deed, spierpijn en gewrichtspijn. Achteraf niet vreemd geen hormoon natuurlijk ! Daarna is het eigenlijk bergaf waard gegaan. Ben niet te motiveren op iets te gaan doen had in mijn ogen toch geen nut meer !
Gezien ik bezig was mezelf klaar te stomen voor de Mallorca 312, Dit is een tocht op de wielrenner waarbij je 312km rijd in 14uur met 6000hm.
Dit gaat hem ff niet worden denk. Voel mezelf een vet varken alles doet pijn (dit gevoel heeft iedereen denk wel) Ik zou in 2016 meerdere regionalen wedstrijden gaan rijden via knwu en dan gewoon lekker meedraaien.
Nu heb ik wel kleine voordeel dat ik redelijk meetapparatuur thuis heb, Want meten is weten zeggen ze altijd.
Dus ik heb vandaag eindelijk de moed gehad om mezelf een lactaat test af te nemen ben hier zelf mee begonnen sinds vorig jaar omdat uiteindelijk goedkoper is als 4*pj naar een testcenter.
Maar de resultaten liegen er niet om je kan terug zien dat je super snel verzuurd, Hartslag is wel iets hoger. Totale vermogen was nu bijna 80w lager en op omslag punt 35w. Nu ben ik natuurlijk nog niet goed ingesteld en gezien het om een tumor gaat zal dat denk ook niet snel gebeuren gezien mijn tsh onderdrukt moet worden. Maar zal toevoegen van t3 ervoor zorgen dat de spierpijnen / Snelle verzuren weg gaan of heb ik dit extra kado gehad ?
Vroeg me ook af houden jullie een klachtenlogboek bij in excel ?
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Rick »

Trunks81 schreef:Vroeg me ook af houden jullie een klachtenlogboek bij in excel ?
Hoi, welkom hier.
Om op je laatste vraag in te gaan: ja, ik heb een hele lijst met bloedwaardes en moment van prikken, hartslag, gewicht, hoeveelheid thyrax en nu euthyrox, fietsgegevens, andere medische zaken - maar desondanks blijft het lastig om grip te krijgen en houden. Leeftijd, gewicht en conditie spelen ook mee in het bijstellen van je hoeveelheid schildkliermedicijn.
Trunks81
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2016, 13:54

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Trunks81 »

Heeft iemand hier een voorbeeld van wat een beetje makkelijk werkt en logisch in mekaar zit ?
Gast1

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Gast1 »

Herkenbaar helaas. Zie begin én einde van "mijn verhaal": http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... f=10&t=883.
Trunks81 schreef: Nu heb ik wel kleine voordeel dat ik redelijk meetapparatuur thuis heb, Want meten is weten zeggen ze altijd.
Dus ik heb vandaag eindelijk de moed gehad om mezelf een lactaat test af te nemen ben hier zelf mee begonnen sinds vorig jaar omdat uiteindelijk goedkoper is als 4*pj naar een testcenter.
Uiteraard benieuwd hoe en waarmee je dat dan meet...
Vroeg me ook af houden jullie een klachtenlogboek bij in excel ?
Ja, dat kan simpel in excel. Ikzelf gebruik ST3, van http://www.zonefivesoftware.com, omdat ik daar ook via garmin m'n trainingen in opsla en analyseer.
Trunks81
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2016, 13:54

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Trunks81 »

Hallo

Ik maak idd ook gebruik van sporttracks eigen al sinds dag een, Ook ff een tijdje de online variant geprobeerd.
Maar niet eerder bij stil gestaan om het eventueel daarin te doen, Omdat ik meer aan een cloud oplossing zat te denken.
Om de diverse testen te kunnen doen maak ik gebruik van een Wahoo Kickr via ant+/Bluetooth op een pc met daarop Trainerroad/Zwift/Bkool
De (Lactaatmeter) die ik gebruik is een Bsx Insight Bike Edition deze meet de Sm02 als je de resultaten bekijken is dit net zo goed als een (echte) Lactaat meter. Belangrijkste is steeds met zelfde spullen meten.

Maar op dit moment kom ik per training niet verder als 30-40min rijden maakt niet uit of ik in D1 ga zitten of blokjes pak mijn benen verzuren echt super snel, Ook mijn herstel is nergens.
Gast1

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Gast1 »

Ik heb inderdaad verschillende custom fields gemaakt. Ook voor T4 en TSH waardes, eventuele supplementen, Fitheid per dagdeel en hoeveelheid en kwaliteit van slaap.
Tijdelijk mee gestopt want ik zag te weinig zinvolle verbanden.

BSX heb ik vanaf begin net ná Kickstarter gevolgd en ook contact mee gehad. V2 doet nu mijn of met wat ik Denk dat zoy moeten. Goede ervaring mee dus. Leuk!

Binnenkort doe ik waarschijnlijk bij UMC Utrecht weer een inspanningstest.
Trunks81
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2016, 13:54

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Trunks81 »

Hallo

Heb V1 gehad en die deed het redelijk, Wel vaak gezeik met pairen en natuurlijk punten die ze niet konden waar maken.
Dus uiteindelijk van Bsx zelf de deal gehad om voor €100 de V2 te krijgen.
En deze doet het bovenverwachting goed.
Maar je houd je klachten nu weer bij in een Excel ?
Gast1

Re: Sporten en hypothyreoïdie

Bericht door Gast1 »

Nee Alles in ST. Maar hou gewoon Ff minder bij. Sport ook minder.
Plaats reactie