Oproep Thyrax met kortzichtige reacties

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Oproep Thyrax met kortzichtige reacties

Bericht door ineke »

RTL meldt een oproep van Sandra om Thyrax

Daaronder staan reacties.
Daarvan 1 persoon met wel heel erg kortzichtige reacties :evil: :evil:



Sandra doet wanhopige oproep voor medicijn: 'Dit is mijn laatste kans'

Omdat de wanhoop groot is, heeft Sandra Snoeren een Facebookoproep geplaatst: medicijn gevraagd! Ze is zo afhankelijk van het medicijn Thyrax dat ze geen andere oplossing ziet. "Het is te kwalijk voor woorden dat de medicijnen tijdelijk niet leverbaar zijn."

Twee jaar geleden werd Sanda Snoeren opeens ziek. Ze bleek de ziekte van Hashimoto te hebben, een ernstige schildklieraandoening. "De ziekte kun je zomaar krijgen. Het is deels erfelijk bepaald, maar vooral vette pech."


Afhankelijk
Sandra heeft de ernstige variant. Haar schildklier werkt helemaal niet. "Met het medicijn Thyrax Duotab kan ze haar leven blijven leiden. "Het houdt mijn bloedwaarden onder controle. En dat komt heel nauw. Iedere schommeling in mijn bloedwaarden is een ramp."

Maar de Thyrax-tabletten worden niet meer geleverd omdat medicijnfabrikant Aspen bezig is met een verhuizing. Wanneer het middel weer op de markt komt, is nog onduidelijk. "Er wordt gesproken over medio 2017, maar zeker weten doen we het niet. Die onzekerheid is vreselijk."


Hoofdpijn
En het is een probleem voor heel veel mensen. Volgens Sandra slikt één op de acht Nederlanders Thyrax. Alleen al 350.000 schildklierpatiënten. Overstappen op een ander, soortgelijk medicijn is voor veel mensen een optie, maar niet voor Sandra. "Soortgelijke medicijnen hebben dezelfde werkzame stoffen, maar de bestanddelen zijn net iets anders. Ik heb een ernstige aandoening, waardoor het heel nauw komt wat ik slik. De andere medicijnen werken niet goed voor mij waardoor ik eigenlijk weer terug ben bij af."

Wanneer Sandra's bloedwaarden zelfs maar twee tienden afwijken van normaal, is alles al ontregeld, vertelt ze. "Ik krijg dan hoofdpijn, word duizelig, krijg gewrichtspijn, oorsuizingen. En dat is nog maar een greep uit de klachten."


Zoveel klachten

Daarom voelt Sandra zich genoodzaakt om deze Facebookoproep te doen. Ze roept iedereen op die Thyrax (0,100 mg en de 0.025 mg duotab) heeft, dat aan haar te doneren. "Ongelooflijk wat het teweeg heeft gebracht. Ik heb tientallen reacties gehad en ik heb veel medicijnen gekregen. Ik kan voor een jaar vooruit."

De leveringsproblemen van de fabrikant vindt Sandra zorgelijk. Ze weigert zich er zomaar bij neer te leggen; "Ik accepteer niet dat ik mezelf straks waarschijnlijk weer een hele lange periode heel ziek ga voelen door een of andere beslissing die achter een bureau is genomen. Ik heb drie jongere kinderen en een eigen zaak. Ik ben heel dankbaar dat ik nu weer vooruit kan. En ik hoop dat dit probleem snel wordt opgelost."

Thyrax
•Het medicijn Thyrax Duotab is niet meer verkrijgbaar bij de apotheek.
•De nieuwe fabriek waar het medicijn geproduceerd moet gaan worden, voldoet nog niet aan de eisen die het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) stelt.
•Geneesmiddelenfabrikant Aspen Pharma laat in een brief aan artsen en apothekers weten dat hij pas in het tweede kwartaal van 2017 de voorraden denkt aan te vullen.
•Een groot deel van de 350.000 schildklierpatiënten in Nederland is inmiddels noodgedwongen overgestapt op een vervangend medicijn.
•Medicatie en dosering luisteren bij schildklierpatiënten echter nauw: kleine veranderingen kunnen de hormoonhuishouding flink in de war schoppen.



Oproep op Facebook
https://www.facebook.com/sandra.snoeren ... 8367692721


Kortzichtige reacties van Henk van Rossum met enkele reacties daarop :roll:
- Allemaal medicijnverslaafden hier

Carolien Huurling
Zonder deze medicijnen gaan we dood. Zo eenvoudig is het

HvR > Carolien Huurling hebben ze jullie dat wijsgemaakt?

Dientje Knuit
Henk van Rossum we hebben het wel nodig omdat we een stofje niet meer aan maken

HvR > Dientje Knuit oh hebben ze jullie dat wijsgemaakt. Dat je een "stofje" tekort komt. En toevallig hadden de farmaceuten daar een pilletje voor?

Cyrille Stephan
Carolien Huurling en Dientje je moet je van Van Rossem niets aantrekken. Laat hem maar in z'n sop gaarkoken.

HvR > Cyrille Stephan ja ik vroeg mij af...Misschien heb je gisteren omroep Max gezien met het programma "hoe wordt ik 100". Daar waren ook allemaal mensen die een "stofje" tekort kwamen, nl insuline. Sommigen spoten al 40 jaar insuline maar waren met het juiste (koolhydraatarme) dieet desondanks in 6 dagen genezen. Dus ik dacht misschien eens leuk wat verder te kijken dan je neus lang is en niet alles van je witgejaste pillenverkoper voor zoete koek te slikken. :x

Anja Mol
Henk van Rossum volgens mij ontbreekt er een stofje bij jou want je spreekt Wartaal uit. misschien dat je je na moet laten kijken. Is volgens mij hard nodig. Sterkte

Bron:
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/sandr ... atste-kans



Hoe kortzichtig kun je denken :(
Deze man eens naar de Hersenstichting sturen om daar te laten onderzoeken of zijn hersenen op de juiste volgorde zijn aangemaakt.




.
yvon
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2016, 18:55

Re: Oproep Thyrax met kortzichtige reacties

Bericht door yvon »

Tja, inderdaad, als je niet gehinderd door enige kennis wat roept....krijg je kortzichtige reacties.

Ik vraag me alleen wel af of het slim is om vast te houden aan thyrax. De apotheken leveren geen thyrax meer, mede omdat de houdbaarheidsdatum een probleem aan het worden is. Ook al heb je nog thyrax, het zal over de houdbaarheidsdatum zijn of anders bijna verlopen.
(Bron website Farmanco: Vanwege de korte houdbaarheid (december 2016) is de levering van Thyrax Duotab 0,150 mg stopgezet)

Ik vraag me ook af of de nieuwe thyrax identiek is aan de oude thyrax. Ook dat zal nog moeten blijken.
Ik ben zelf maar gelijk overgestapt en dat is gelukkig goed gegaan. In plaat van 175 ug thyrax nu 150 ug euthyrox en mij bevalt euthyrox veel beter. Maar ja, je zal maar juist meer klachten hebben met euthyrox.

Het blijft een merkwaardige situatie dat een bepaald merk medicijn niet meer leverbaar is..................

Groet, Yvonne
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Oproep Thyrax met kortzichtige reacties

Bericht door laura »

Veel verontrustender vind ik dat de tip wordt gegeven van een website die anabolen verkoopt.
55 euro voor een potje Thyrax.
Veel geld voor iets wat dubieus en misleidend is.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie