En partner

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Lana
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2016, 20:30

En partner

Bericht door Lana »

Hallo,

Ik ben gezegend met een heel betrokken partner die me ondersteunt als het even niet gaat.
Maar ik merk dat ook mijn partner tegen frustraties, verdriet en boosheid aanloopt met betrekking tot mijn Hashimoto.
Zo ziet hij hoe slecht het soms met mij gaat en frustreert het hem dat hij er niets aan kan veranderen. Hij moet lijdzaam toekijken. Hij cijfers zichzelf weg om mij te ondersteunen. Hij neemt dan ook alle taken grotendeels op zich.
Hij praat er weinig over met anderen omdat niemand hem goed begrijpt en zijn gevoelens erkent. Wat ik ben ziek en niet hij.

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie partners ermee omgaan? Lopen zijn ook tegen deze frustraties en gebrek aan erkenning aan?
Hoe gaan ze er mee om? En wat doe je zelf om hem te helpen zonder dat je je groot moet houden?

Is er een forum voor partners voor mensen met Hashimoto/ schildklierziekte??

Groeten,
Lana
Lana
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2016, 20:30

Re: En partner

Bericht door Lana »

https://hashimotowriter.wordpress.com/

De blog van mijn partner!
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: En partner

Bericht door Guido01 »

Mooi geschreven... Helaas kan ik het voor jullie ook niet mooier maken. Probeer het te accepteren(heb er zelf ook moeite mee). Ik ben wat ouder dan jullie maar samen met mijn vrouw hebben wij het geluk gehad dat we al meer zware tijden hebben gehad. Onze band is na Hashimoto alleen nog maar hechter geworden...(gelukkig). Door blijven vechten en doorgaan krijg je van mij te horen alleen zelf weet ik ook gelijk wat voor een loze woorden het zijn op het moment dat je ermee te maken hebt.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: En partner

Bericht door laura »

Lana schreef: 06 mar 2017, 18:49 Is er een forum voor partners voor mensen met Hashimoto/ schildklierziekte??
hallo Lana,

In het Schildkliercafé kan ik een subforum maken voor partners.
Vind je dat een goed idee?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: En partner

Bericht door Teun »

Poe ik schrik van de sombere blog van je partner.
Gelukkig zitten jullie nog in de startfase van de hashimoto en kan er nog heel veel beter worden. Geloof me dat er heel veel vrouwen zijn die met Hashimoto hun kinderwens in vervulling hebben zien gaan, weliswaar met aanpassing van de medicatie en eerst goed ingesteld zijn maar toch.

Niet iedereen wordt helemaal klachtenvrij, en instellen kost heel veel tijd, velen redden het niet in een half of heel jaar maar de meeste mensen kunnen echt weer een normaal leven lijden. Ik ga er vanuit jullie ook. Probeer positief te denken en luister naar je lijf. Zolang jij je nog niet goed voelt zit je waarschijnlijk ook nog niet goed met de waardes, dus geef de moed nu niet op. Ga er samen voor en heb er vertrouwen in.
Zelf heb ik geen partner en moet het alleen doen, ben nu 2 jaar bezig met instellen, ben er nog niet helemaal maar functioneer wel weer redelijk normaal in de maatschappij wat het eerste jaar zeker niet het geval was.
Ik schrijf dit puur en alleen om jullie een hart onder de riem te steken en een positieve draai te geven aan de gedachte dat er niets meer is met Hashimoto. Houd moed.

Sterkte.
Lana
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2016, 20:30

Re: En partner

Bericht door Lana »

laura schreef: 07 mar 2017, 09:50
Lana schreef: 06 mar 2017, 18:49 Is er een forum voor partners voor mensen met Hashimoto/ schildklierziekte??
hallo Lana,

In het Schildkliercafé kan ik een subforum maken voor partners.
Vind je dat een goed idee?
Hoi Laura,

Dat vindt ik zeker een goed idee!

Groetjes Lisa
Lana
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2016, 20:30

Re: En partner

Bericht door Lana »

Guido01 schreef: 07 mar 2017, 09:32 Mooi geschreven... Helaas kan ik het voor jullie ook niet mooier maken. Probeer het te accepteren(heb er zelf ook moeite mee). Ik ben wat ouder dan jullie maar samen met mijn vrouw hebben wij het geluk gehad dat we al meer zware tijden hebben gehad. Onze band is na Hashimoto alleen nog maar hechter geworden...(gelukkig). Door blijven vechten en doorgaan krijg je van mij te horen alleen zelf weet ik ook gelijk wat voor een loze woorden het zijn op het moment dat je ermee te maken hebt.
Bedankt voor je mooie woorden Guido. Het accepteren is inderdaad het grootste probleem en ik realiseer mij dat er tijd over heen gaat.
Mooi om te horen dat jij en je vrouw er een betere band van hebben gekregen. Ik geloof er in dat het ons uit eindelijk ook dichter bij elkaar brengt. Vechten blijven we in ieder geval zeker doen!
Lana
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2016, 20:30

Re: En partner

Bericht door Lana »

Teun schreef: 07 mar 2017, 12:25 Ik schrijf dit puur en alleen om jullie een hart onder de riem te steken en een positieve draai te geven aan de gedachte dat er niets meer is met Hashimoto. Houd moed.
Hallo Teun,

Bedankt voor je bemoedigende woorden. Het is mooi om te lezen dat jullie het blog hebben gelezen. Ik denk dat het goed is om te weten dat het voor de partner ook niet gemakkelijk is.
Wij kunnen er gelukkig heel goed over praten dat maakt het dragelijker.
Plaats reactie