Parathyroid UK

Ziekten van de bijschildklieren, coeliakie, bijnier, vitiligo, gewrichten en vasculitis
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Parathyroid UK

Bericht door laura »

Parathyroid UK is the only organisation in the UK & Ireland dedicated to improving the lives of everyone affected by parathyroid conditions.

What is hypoparathyroidism?

Hypoparathyroidism (also known as Hypopara or HPTH) is a rare endocrine disorder in which the parathyroid glands are unable to produce enough parathyroid hormone. This leads to a low concentration of calcium in the blood.

What is hyperparathyroidism?

Primary hyperparathyroidism (also known as PHPT or Hyperpara) is an endocrine disorder in which one or more of the parathyroid glands produce too much parathyroid hormone. This leads to a high calcium concentration in the blood.

https://parathyroiduk.org/
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Marguerite
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 apr 2019, 16:45

Re: Parathyroid UK

Bericht door Marguerite »

De Engelse site is een prima informatieve website. Altijd al geweest. Ze hebben jarenlang een soortgelijk forum gehad zoals hier waar je ook kon posten. Er werd wel steeds minder gepost vandaar dat men het forum oude stijl heeft opgeheven.
Nu is alles ( jammer genoeg) ingedeeld in meerdere facebookgroepen waar ik niets kan lezen. Omdat ik niet gedwongen wil worden om een facebook account te openen (in zijn algemeenheid) mis ik dus veel interactie , maar goed dat is mijn eigen keus.

Hartelijke groet,

Marguerite
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Parathyroid UK

Bericht door laura »

Dat is zeker jammer dat openbare sites verdwijnen.
Ik vind het het ook belangrijk om dit vol te houden.

Ik ben blij dat jij hier wat leven in de brouwerij houdt!
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Marguerite
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 apr 2019, 16:45

Re: Parathyroid UK

Bericht door Marguerite »

We moeten zelf de slingers ophangen Laura :)

Er wordt veel verplaatst naar facebook dat is toch kennelijk erg populair.
Hier kun je gedoseerd posten wat ik zelf wel plezierig vind.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Parathyroid UK

Bericht door laura »

Op facebook is een besloten groep voor schildklierzaken.
Ik ben die groep 8 jaar geleden begonnen ;)

Verschil is wel dat op dit schildklierforum veel meer ruimte is voor discussie.
Als iemand in de fb-groep iedereen aanraadt om calcium te laten prikken vanwege een kans op hyperparathyreoïdie, werkt dat niet.
Hier kan je daar wel aandacht aan besteden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Marguerite
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 apr 2019, 16:45

Re: Parathyroid UK

Bericht door Marguerite »

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen soms wel eens een item op een bepaalde facebook pagina wil lezen, wat dan niet kan om dat ik blijkbaar 'geen lid ' ben. Dan wordt mijn computerscherm tot de heft geblokt met dat ik mij eerst aan moet melden.
Ik wil niet dat facebook mij 'dwingt' om lid te worden om mee te mogen doen. Als ik geen lid ben mag ik niet kijken of lezen. Nou dan kijk ik maar niet.
Over privacy wil ik het dan niet eens hebben hoeveel sporen je via facebook achterlaat. Daarentegen als je googelt of webpagina's, whats app op je telefoon bedient , overal laat je sporen achter. ( waar je je natuurlijk ook weer tegen kan beschermen als het nodig is)
Je zou voor de interesse eens https://www.ghostery.com/ moeten installeren dan kun je zien door hoeveel 'bedrijven, instanties, enz. wordt gevolgd als je een bepaalde websites bezoekt.

Enfin ik dwaal af ;-)

Ik vind als jou facebook pagina al 8 jaar draait betekent dat er gewoon behoefte voor is.
Het is denk ik wel zo hier op het forum kun je veel uitgebreider communiceren vice versa om je verhaal, standpunt uit een te zetten. Dat werkt hier prima .

Hartelijke groet,

Marguerite
Plaats reactie