Setpoint Marion62

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Plaats reactie
Marion62
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2021, 15:53

Setpoint Marion62

Bericht door Marion62 »

Hallo sinds paar dagen begonnen met medicatie . Veel geschommeld gehad voor ik begon ermee. Mijn TSH 8.4 en mijn T4 10.4 . Is mogelijk mijn setpoint te bepalen. Met vriendelijke groet Marion
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint Marion62

Bericht door Kiek »

Welkom, Marion!

Het set point gaat over de relatie en werking van de TSH met de FT4.
De TSH stimuleert de schildklier om de juiste hoeveelheid FT4 te maken (en een mespuntje T3), en uit te scheiden.
De TSH-fabriek in de hypofyse wordt bestuurd door de hypothalamus.
Dat is het hoogste bestuursorgaan in je hersenen, waarbij dat bestuur ook bepaalt hoeveel van de benodigde stof door de schildklier uitgescheiden mag worden, geregeld door de TSH.

De TSH en de FT4 hebben dus een innige relatie met elkaar onder supervisie van de hypothalamus.

Het set point laat zien of de hoeveelheid FT4 voldoende is, en of de stimulerende TSH het allemaal aan kan.
Het set point kan dus alleen bepaald worden, als ik een rijtje FT4/TSH-waarden heb.
Ze moeten wel een beetje variatie hebben.
Aan waarden in hetzelfde gebiedje kan ik niet zien of er een onderlinge samenhang bestaat.

Ik ben benieuwd naar je waarden!

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Setpoint Marion62

Bericht door laura »

hallo Marion,

Ik heb een nieuw onderwerp voor jou gemaakt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie