Setpoint Florence

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Plaats reactie
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint Florence

Bericht door Kiek »

Hallo Florence,

Zouden de schildklierhormonen zich op de juiste tijd op de juiste plaats bevinden, dan zouden er geen schildklierklachten zijn.
Je zou in orde zijn.

Nu je schildklier niet optimaal werkt, en je zou levothyroxine gebruiken, dan is de instelling op het gebied van het set point het beste dat je kunt bereiken.
Geen gezwabber onder niveau, en geen gehyper erboven.

Het set point is rationeel en geeft rust.
Dat is mijn ervaring.
En van de mensen die ik ken.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Setpoint Florence

Bericht door Teun »

Florence, ik heb mijn setpoint als richtlijn gezien en zie dat nog steeds. Toen ik in de buurt zat had ik nog vage klachten, nu ik uit de buurt ben nog steeds, ik deal er maar mee. Ik ken mensen die al heel lang hashimoto hebben en klachtenloos door het leven gaan, helaas ken ik er meer die ook vage klachten blijven houden. Dus klachtenvrij? Illusie?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Setpoint Florence

Bericht door Teun »

Ik heb nu alles even stil gezet, even geen verandering ook al zijn de waardes voor mij te hyper, maar heb hier minder last van als de andere richting uit. Verandering van dosering met 1 mcg per dag geeft bij mij momenteel al een grote waardewijziging, dus waar doe je goed aan? Omdat ik me nu aardig voel, dit voorlopig aanzien en kijken waar we uit komen als de dosering langere tijd gelijk blijft. Schommel momenteel van 2,9 naar 0,42 met ft4 van 20-22. Af en toe rond setpoint om daarna weer te verschuiven. Setpoint rond tsh 1 en ft4 17.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Setpoint Florence

Bericht door Teun »

Weet je ik heb me jarenlang voor de diagnose gesteld vele malen slechter gevoeld dan ik nu doe, denk dat dat enorm scheelt met het accepteren van de klachten die ik nu nog heb. Momenteel ben ik hier tevreden mee.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint Florence

Bericht door Kiek »

Teun, een beetje teveel is misschien zo nu en dan lekkerder, maar niet per se beter.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Setpoint Florence

Bericht door Teun »

Weet ik Kiek, mijn streven is ook anders, maar dat lukt nog niet. Dan ook nog eens een huisarts die op het moment dat ik zeg dat ik mijn ft4 lager wil en de tsh hoger, je staat gewoon scherp in gesteld. Klopt, dus nu maar besloten om een half jaar aan te kijekn en in feb/ mrt te kijekn waar ik dan sta. Het is acceptabel zoals het nu is.
Plaats reactie