Setpoint Florence

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Florence

Re: Setpoint Florence

Bericht door Florence »

Knappe bink, Kiek, wie dat voor elkaar krijgt!
Daar kan ik met mijn lullige testje natuurlijk niet tegenaan.

Waar het om gaat is dat mijn waarden wel verbeteren op 50 levothyroxine.

De TSH gaat omlaag en de Ft4 gaat omhoog. En aan het eind van de 24 uur zijn mijn waarden verbeterd.

Het gaat jou toch ook om de individuele benadering, en niet om de gemiddelden. Daar hebben we het toch alsmaar over.

En dat leg ik je nu voor, mijn (individuele ) situatie.
Kiek

Bericht door Kiek »

Florence, je weet hoe FT4's en TSH's op elkaar reageren.
En je weet dat dat een strikt individuele kwestie is.
De meeste mensen hebben een simpel patroon.
En bij sommige mensen is het veel ingewikkelder.
Zo'n lullig priktestje kan inzicht geven.
Je bent minder afhankelijk van anderen.
Je bepaalt zelf wat er gebeurt.
Dat is het allerbelangrijkste: zelf aan de gang om meer te weten te komen over je eigen waarden.

Omdat ik pertinent de betekenis van mijn waarden wilde leren, las ik iedere dag gratis abstracts op PubMed - vroeger ging ik eenmaal per maand een dagje naar de UB om m'n lijst full texten te printen- en kwam dan blij thuis met die schatten. Sommige prikstudies waarbij mensen op verschillende tijden geprikt lossen soms raadsels op.
Nu kan ik best iets vertellen over werking, invloeden en soorten en maten.
En ik kan wat probeersels verzinnen om het standaard lab zo nu en dan onder verschillende situaties net iets anders dan standaard te laten zijn. Zonder een dokter te consulteren, want standaard immers.
Nuchter of niet-nuchter - 08.00 of 10 uur of zelfs vlak voor sluitingstijd: ieder uur geeft andere waarden.

Wil je grip krijgen op je waarden, gebruik dan allerlei mogelijkheden (tijden - nuchter of niet - met pil of niet) om een beetje inzicht te krijgen. Zelf doen. Dat werkt het beste.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Florence

Bericht door Florence »

Kiek, lukt het jou om op je setpoint uit te komen ?

Groet, Florence
Kiek

Bericht door Kiek »

... en het lukt me om altijd weer in de buurt van mijn set point uit te komen.
Kennis van de werking van de schildklierhuishouding geeft me het idee onafhankelijk te zijn van behandelaars.
Ik ben zelf verantwoordelijk.
Dat is vrijheid.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Florence

Bericht door Florence »

En geen klachten meer Kiek?
Plaats reactie