setpoint Hap

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Hallo Kiek en anderen,
Een reactie op jouw antwoord. Ben een weekje weggeweest, daarom wat verlaat.
Ben sinds 2,5 week weer gestart met 88 mcg. En het is wel rustiger geworden. Zit nu ook met mijn Paroxetine weer op hetzelfde niveau. Dus nu is het afwachten tot de komende prikbeurt om te kijken of alles weer stabiliseert. Voel mij niet echt lekker, maar hoop dat dit de komende weken weer bijtrekt.
Heb er met de huisarts over gesproken en geeft dit advies.

Ik kom weer terug als ik nieuwe waardes heb.

Bedankt alvast.
Hap.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Beste Kiek,

Even een update na mijn mislukte poging om van de paroxetine af te komen. Helaas. Na de laatste meting ben ik euthyrox 88 gaan slikken. Zes weken en toen weer geprikt. De t4 was nog 19. Verder gezakt naar 81,25 voor zes weken. Deze twee voorgaande metingen waren in een ander lab., dus reken ik niet mee, maar gaf wel een indicatie.
Gisteren uitslag gehad bij endo. Zelfde lab. Waarvan jij de uitslagen in de app. Hebt gestopt.
Tsh 2.72 en t4 15.7.
In overleg weer terug naar 88.
Mag ik je verzoeken te kijken of er w.b. Het setpoint nog wat wijzigt?
Bedankt alvast.
Voel mij best moe, maar redelijk. Het kan beter.
Hartelijke groet Hap.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: setpoint Hap

Bericht door Kiek »

Hallo Hap,

Je set point blijft zich chronisch roeren in de buurt van een FT4 van tegen de 17 pmol/l met een TSH van rondom de 1 mU/l.
En zo hoort het.

Je FT4 van 15.7 met een TSH van 0.7 is een foutmeting.
Bij die FT4 voelt je laatste TSH van 2.7 mU/l zich meer thuis, zoals je laatste meting ook laat zien.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Bijlagen
HapNov2019.jpg
HapNov2019.jpg (38.73 KiB) 8646 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Hallo Kiek,
Nog bedankt voor je antwoord. Voel mij best wel oké op het moment en ga op de zelfde weg door.

Druk bezig op het moment vandaar het late bericht.
Gr. Hap.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Hallo beste medelezers,

Willen jullie even meekijken en evt. Reageren.
Zoals eerder te lezen viel ben ik na een ontregeling weer aan het proberen op de rit te komen.
Tot 5 weken geleden slikte ik 88 mcg euthyrox, toen geprikt en waarden waren nu 1.8 tsh en een t4 van 16.
Voelde mij redelijk, maar wilde kijken of ik met een kleine verhoging tot 94mcg richting mijn setpoint van een tsh om en nabij de 1 en een t4 van 17.
Dit slik ik nu 4,5 week en het leek prima te gaan tot vorige week. Eerst ontzettend moe en daarna weer onrustig wakker worden mentaal druk in het hoofd.
Kan zo’n kleine verhoging deze klachten geven?
Lijkt wel of ik een beetje hyper. Niet lekker.
Wat vinden jullie hiervan, weet het af en toe ook niet meer.
Vorig jaar ben ik op de 94mcg vier maanden zeer goed geweest. Daarom wilde ik het graag proberen.

Bedankt alvast voor een reactie.
Hap.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Hallo forumlezers,
Alweer een tijdje niets laten horen omdat ik nog bezig ben om weer stabiel te worden.
Na de laatste meting bij de huisarts tsh van 1.8 en T4 van 16 op de nieuwe samenstelling euthyrox overgegaan. Verhoogd naar 94 , ik dacht dat wel mogelijk was omdat ik mij met de oude samenstelling euthyrox met 94 mcg. 4 maanden heel goed heb gevoeld.
Voelde al gelijk na 2 weken niet goed en terugggegaan naar 88.
Na 5 weken (eind april) toch weer hyper. Geprikt bij de huisarts. Tsh. 0.11 en t4 19.
Teruggegaan naar 75 mcg.
26 mei weer bij de endo geweest en de waardes waren tsh 2.72 en t4 16.5. Voelde mij redelijk.
Dus hetzelfde blijven slikken, maar na 2 weken ging ik weer de hyper in. Onrustig in lichaam en hoofd. 2 dagen overgeslagen en terug naar 69 mcg.
Het lijkt of de nieuwe samenstelling euthyrox nog meer problemen veroorzaakt.
Ga dit maar even volhouden en kijken hoe het zich ontwikkelt.

Kiek wil jij mijn laatste waardes tsh 2.72 en t4 16.5 bij mijn resultaten voegen en kijken of er nog wat veranderd? Alvast bedankt. Deze zijn uit hetzelfde lab. Als de de metingen die je al hebt.
Bedankt alvast.

Iemand nog suggesties? Ik houd mij aanbevolen.

Gr. Marleen.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Hallo allemaal,

Zie nu dat ik iets dubbel aan het melden ben😂😂.
Weet niet hoe ik dat kan corrigeren. Sorry, maar ik denk dat het ook nu wel duidelijk is.

Hap.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: setpoint Hap

Bericht door Kiek »

Hallo Marleen,

Setpoint vrijwel ongewijzigd.
Alleen zijn je waarden een beetje afgedreven naar lagere contreien, zie groene blokje rechts bovenaan de curve.
Beetje laten zakken lijkt het beste.

Succes!
Kiek
Bijlagen
HapJuni2020.jpg
HapJuni2020.jpg (39.64 KiB) 8405 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Hallo Kiek,

Hoe gaat het met je? Ik wilde je vragen om 2 nieuwe waarden in de app. te zetten en kijken of er iets veranderd.

Ik ben in juli overgestapt op thyrax omdat ik slecht reageerde op de vernieuwde euthyrox.
Na 6 weken op 81,25 mcgr.
Een tsh van 2.61 en een t4 van 16.2.

Ik voelde mij daar lekker bij. Maar de endo adviseerde er een kwartje van 25 bij te doen, dus nu slik ik 87.50.

Uitslag vandaag was tsh 1.42 en T 4 18.3

Voel mij de laatste weken wat minder, maar niet heel slecht.
Ik denk toch maar weer naar de oude dosering terug te gaan en kijken wat dat doet.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr. Marleen.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: setpoint Hap

Bericht door Kiek »

Hallo Marleen,

Je set point stond op 17.13 / 0.79.
.. en staat met je laatste 2 waarden op FT4/TSH: 17.3 pmol/l / 0.84 mU/l.
Je scherpe curve wordt bestendigd door deze laatste waarden.

De lichte verschuiving kan ook te maken hebben met een tussentijdse ijking in het lab.

Tot een volgende!
Kiek
Bijlagen
HapNov2020.jpg
HapNov2020.jpg (39.24 KiB) 8148 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie