setpoint Hap

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
hap

Re: setpoint Hap

Bericht door hap » 08 sep 2019, 12:42

Hallo Kiek en anderen,
Een reactie op jouw antwoord. Ben een weekje weggeweest, daarom wat verlaat.
Ben sinds 2,5 week weer gestart met 88 mcg. En het is wel rustiger geworden. Zit nu ook met mijn Paroxetine weer op hetzelfde niveau. Dus nu is het afwachten tot de komende prikbeurt om te kijken of alles weer stabiliseert. Voel mij niet echt lekker, maar hoop dat dit de komende weken weer bijtrekt.
Heb er met de huisarts over gesproken en geeft dit advies.

Ik kom weer terug als ik nieuwe waardes heb.

Bedankt alvast.
Hap.

hap

Bericht door hap » 12 nov 2019, 12:23

Beste Kiek,

Even een update na mijn mislukte poging om van de paroxetine af te komen. Helaas. Na de laatste meting ben ik euthyrox 88 gaan slikken. Zes weken en toen weer geprikt. De t4 was nog 19. Verder gezakt naar 81,25 voor zes weken. Deze twee voorgaande metingen waren in een ander lab., dus reken ik niet mee, maar gaf wel een indicatie.
Gisteren uitslag gehad bij endo. Zelfde lab. Waarvan jij de uitslagen in de app. Hebt gestopt.
Tsh 2.72 en t4 15.7.
In overleg weer terug naar 88.
Mag ik je verzoeken te kijken of er w.b. Het setpoint nog wat wijzigt?
Bedankt alvast.
Voel mij best moe, maar redelijk. Het kan beter.
Hartelijke groet Hap.

Kiek

Bericht door Kiek » 13 nov 2019, 10:42

Hallo Hap,

Je set point blijft zich chronisch roeren in de buurt van een FT4 van tegen de 17 pmol/l met een TSH van rondom de 1 mU/l.
En zo hoort het.

Je FT4 van 15.7 met een TSH van 0.7 is een foutmeting.
Bij die FT4 voelt je laatste TSH van 2.7 mU/l zich meer thuis, zoals je laatste meting ook laat zien.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Bijlagen
HapNov2019.jpg
HapNov2019.jpg (38.73 KiB) 124 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

hap

Bericht door hap » 25 nov 2019, 19:43

Hallo Kiek,
Nog bedankt voor je antwoord. Voel mij best wel oké op het moment en ga op de zelfde weg door.

Druk bezig op het moment vandaar het late bericht.
Gr. Hap.

hap

Bericht door hap » 17 feb 2020, 15:33

Hallo beste medelezers,

Willen jullie even meekijken en evt. Reageren.
Zoals eerder te lezen viel ben ik na een ontregeling weer aan het proberen op de rit te komen.
Tot 5 weken geleden slikte ik 88 mcg euthyrox, toen geprikt en waarden waren nu 1.8 tsh en een t4 van 16.
Voelde mij redelijk, maar wilde kijken of ik met een kleine verhoging tot 94mcg richting mijn setpoint van een tsh om en nabij de 1 en een t4 van 17.
Dit slik ik nu 4,5 week en het leek prima te gaan tot vorige week. Eerst ontzettend moe en daarna weer onrustig wakker worden mentaal druk in het hoofd.
Kan zo’n kleine verhoging deze klachten geven?
Lijkt wel of ik een beetje hyper. Niet lekker.
Wat vinden jullie hiervan, weet het af en toe ook niet meer.
Vorig jaar ben ik op de 94mcg vier maanden zeer goed geweest. Daarom wilde ik het graag proberen.

Bedankt alvast voor een reactie.
Hap.

Miss E

Bericht door Miss E » 17 feb 2020, 17:21

Te lezen aan je verhaal lijkt het inderdaad of je net te hoog uit komt met deze verhoging.

Plaats reactie