Setpoint Renate

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Plaats reactie
Renate55
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2019, 06:47

Setpoint Renate

Bericht door Renate55 »

Hallo, ik weet nuet of ik zomaar aan mag sluiten in deze topic, dus als t niet mag, niet boos worden, ik ben hier net 5minuten 🙈
Ik zag nl setpoint staan en dacht dat misschien iets voor mij was. Ik ben Renate, 55 jaar en sinds 2006 Hashimoto. Ik ben heel moeilijk in stellen qua medicatie, mijn lijf doet gewoon wat t wil en trekt zich niks van Euthyrox aan.
Mijn laatste waarden van de afgelopen 3 maanden zijn:
TSH 3.1 T 4 19 / TSH 0.16 T4 22/ TSH 0.28 T4 25.7
Volgens m’n huisarts ga ik te snel. Ik weet alleen dat ik me niet goed voel. Kan iemand hier iets mee en me uitleg geven over wat er aan de hand is en wat er anders zou moeten oid? Ik voel me nu al maanden echt slecht en er zit geen verbetering in. Ik ben van 112 mcg naar 88 mcg Euthyrox gegaan, nu moet de dosis nog lager. Ik snap t niet meer 🙁
Renate55
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2019, 06:47

Re: Setpoint Florence

Bericht door Renate55 »

Dankje Florence, ben een newbee hier, moet er even inkomen. Iig dank voor je reactie!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Setpoint Renate

Bericht door laura »

hallo Renate,

Dit is jouw nieuwe draadje over het setpoint.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint Renate

Bericht door Kiek »

Je bent goed terechtgekomen, Renate!
Welkom!

Je schrijft dat je je rot voelt.
En dat je al jaren moeite hebt met het instellen op levothyroxine.

Je drie waarden geven een beeld dat ze niet veel met elkaar te maken hebben.

Maak je altijd gebruik van hetzelfde lab? Heb je vroeger T3, in welke vorm dan ook, gebruikt?
Laat je je waarden bepalen in de vroege ochtend, zonder levothyroxinedosis van die dag?
Heb je nog meer waarden van hetzelfde lab van de afgelopen 3 à 4 jaar?

Dan ga ik op zoek naar een bepaald patroon van je FT4/TSH-waarden.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Renate55
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2019, 06:47

Re: Setpoint Renate

Bericht door Renate55 »

Dat zou ik dan aan m’n huisarts moeten vragen, denk ik. Ik heb in de loop der jaren de controles bij de internist en bij de huisarts gehad, en de uitslagen niet allemaal opgeschreven. Het zegt mij ook niet zo veel, eigenlijk, want ik weet niet wat het inhoudt, wat wat moet zijn en eat te hoog is en of te laag. Ik trek altijd aan de bel als ik me niet goed voel. 🤔🤔
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint Renate

Bericht door Kiek »

De assistente van je huisarts kan de reeks waarden doorgeven, van bijvoorbeeld de laatste 3 jaar, Renate.
Aan de hand van die waarden kan er misschien iets duidelijk worden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Setpoint Renate

Bericht door laura »

Hier vind je wat uitleg over bloedonderzoek: https://schildkliertje.blogspot.com/201 ... t4-t3.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie