Graag setpoint willen laten bepalen

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Plaats reactie
lilianne
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mar 2019, 15:40

Graag setpoint willen laten bepalen

Bericht door lilianne »

Hoi Kiek,

Je hebt mij een tijdje geleden geholpen met het bepalen van m n setpoint. Ik wil vragen of je dat voor mijn man ook zou willen doen. ( Ja we hebben het allebei)
Hier zijn z n waardes, geprikt s morgens vroeg, zonder schildklierhormoon te hebben ingenomen
Tsh t4
2017 0,11 16,8
2017 0,6 15,9
2018 0,9 14
2018 0,35 14
2019 0,6 14

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Bij de andere waardes in het verleden die hij heeft, nam hij altijd eerst z n schildkliermedicatie in. Dus daar heb je niet veel aan.

Groetjes lilianne
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Graag setpoint willen laten bepalen

Bericht door Kiek »

Het lijkt dat hij een combi T4/T3 slikt; relatief lage FT4 (typisch voor het effect van T3) met relatief lage TSH's.
Helaas zijn uitsluitend TSH's laag en onder referentie geen basis om het patroon en de relatie van een TSH met een bijpassende FT4 te analyseren.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
lilianne
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mar 2019, 15:40

Re: Graag setpoint willen laten bepalen

Bericht door lilianne »

Hoi Kiek,

Bedankt voor jouw reactie. Hij gebruikt alleen maar thyrax. Hij heeft uit het verleden nog bloeduitslagen, maar allemaal met eerst thyrax ingenomen en dan pas geprikt.

Groetjes Lilianne
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Graag setpoint willen laten bepalen

Bericht door Kiek »

Dan nog een poosje geduld om juiste set point-waarden op te bouwen, Lilianne:
- 's ochtends vroeg
- nuchter
- geen levothyroxinedosis van die dag
- zelfde lab
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie