Set point bepalen

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Plaats reactie
Fljk
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2019, 19:16

Set point bepalen

Bericht door Fljk »

Goedemiddag, ik zou graag mijn setpoint laten bepalen, wat moet ik doorgeven?
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Set point bepalen

Bericht door Kiek »

Dag Fijk, welkom!

Een set point van TSH en FT4 is afhankelijk van TSH's met de bijbehorende FT4's die jij doorgeeft.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Fljk
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2019, 19:16

Re: Set point bepalen

Bericht door Fljk »

Kiek schreef: 25 jul 2019, 13:29 Dag Fijk, welkom!

Een set point van TSH en FT4 is afhankelijk van TSH's met de bijbehorende FT4's die jij doorgeeft.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Mijn waardes zijn tsh 0.54(was 6mnd geleden1.36)ft4 11.8( was 6 mnd geleden 14.0)De nieuwe waardes zijn v gisteren. Fijne avond verder.fljk
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Set point bepalen

Bericht door Kiek »

Met je waarden kan ik nu helaas niets beginnen, Fijk.
Een FT4 van 11.8 met een relatief lage TSH van 0.54, en een FT4 van 14 met een hogere! TSH van 1.36 mU/l is tegengesteld aan de natuur.
Het setpoint gaat uit van een normale TSH reactie op het niveau van je FT4.

Vertel eens iets over jezelf en je schildkliergeschiedenis.
Ben je vrouw of man, en hoe oud ben je?
Wat is de achtergrond van je schildklierkwaal?
Hoelang/en hoeveel levothyroxine slik je?
Of gebruik je andere medicijnen, die invloed hebben op je schildklierhormonen?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Fljk
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2019, 19:16

Re: Set point bepalen

Bericht door Fljk »

Goedemiddag kiek, :40 jr geleden totale schkl verwijdering ivm schkl kk, 2x raj keur gehad . Eerst thyrax geslikt en nu al jaren levothr. Ben een vriuw 65 jr en slik naast mijn levo medicatie voor n ietwat hogere bloeddruk.Ben 1.65mtr en weeg 67kl. Gezond werk nog en heb eigenlijk netgens last van , alhoewel ik niet zou weten wat voor evt klachten bij deze waardes horen.Fijne dag fljk
Fljk
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2019, 19:16

Re: Set point bepalen

Bericht door Fljk »

Fljk schreef: 26 jul 2019, 15:56 Goedemiddag kiek, :40 jr geleden totale schkl verwijdering ivm schkl kk, 2x raj keur gehad . Eerst thyrax geslikt en nu al jaren levothr. Ben een vriuw 65 jr en slik naast mijn levo medicatie voor n ietwat hogere bloeddruk.Ben 1.65mtr en weeg 67kl. Gezond werk nog en heb eigenlijk netgens last van , alhoewel ik niet zou weten wat voor evt klachten bij deze waardes horen.Fijne dag fljk
Ps ik slik 100mg pd.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Set point bepalen

Bericht door Kiek »

tsh 0.54(was 6mnd geleden1.36)ft4 11.8( was 6 mnd geleden 14.0)
Ah, je hebt al 40 jaar geen schildklier meer.
En dus stapels waarden opgebouwd.

Je vraagt een set point.
Dat gaat over de afstelling van je TSH op het niveau van je FT4, in tijden dat je TSH nog samenwerkte met je schildklierfunctie.

De theorie zit in een app, en daarin toets ik de waarden.
Daar komt de curve uit.

Natuurlijk heb ik daarvoor je waarden nodig: nuchter geprikt, zonder levothyroxine van die dag, in hetzelfde lab.
Wat waren je waarden het afgelopen 3 jaar?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Fljk
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2019, 19:16

Re: Set point bepalen

Bericht door Fljk »

Bedankt voor je reaktie kiek. Mijn waardes van afgelopen week staan in een eerder hierboven bericht vermeld met de waardes van van n half jaar eerder. Van de afgelopen jaren heb ik ze niet bewaard.vr. Gr.fljk
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Set point bepalen

Bericht door Kiek »

Waarden blijven gelukkig bewaard, FIjk
Ze zijn op te vragen bij de assistente van je huisarts.
Of in het ziekenhuis waar je je waarden laat bepalen.
Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie