Even voorstellen: ik ben Sylvia, 52 jaar, en ik loop al jaren met vage klachten. Hier in het kort mijn verhaal:
Mijn TSH waarde was in 2009: 2,4 in 2010: 2,6 en vanaf 2012 tm begin dit jaar een subklinische hypothyreoïdie met steeds TSH waarden net boven de grens en dan er net weer iets onder. Vrij T4 altijd laag normaal binnen de referentiekaders. Rond de 13.
Vanaf mei dit jaar kwam ik opeens 4 kg aan in een maand, doodmoe, en had ik een TSH 7,2 (0,3-4,2) en vrij T4 10,8 (12-22). Antistoffen TPO aantal jaren geleden al geprikt die waren toen 644. Vanaf juni dit jaar aan de medicatie gezet door de huisarts.
Ik ben langzaam aan het opbouwen. Laatste waarde 17/9: TSH 2,1 en FT4 15,9. Slikte op dat moment 3 weken 68,75 mcg. Huisarts wilde waarde weten.
Toen ik een klein weekje 68,75 slikte voelde ik mijn energie terugkomen en had een hele goede week nu voel ik me na vier weken weer brak en moe en overal spierpijn, gewrichtspijn.
Van de huisarts mag ik naar 75 mcg.
Omdat ik al een tijdje meelees op een schildklier Facebook groep en daar ook deze vraag stelde, kreeg ik het advies om mijn vraag hier te stellen aan jou Kiek. Dus ik vraag me dus af hoe het zit met mijn “setpoint”.
Is mijn setpoint ongeveer de TSH waarde van in 2009 en 2010? Of is dat anders als je Levo slikt?
Dus slik ik nu teveel of te weinig?
Ben benieuwd. En alvast bedankt.