Juutje setpoint bepalen

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Juutje setpoint bepalen

Bericht door Kiek »

Het is een probleem dat artsen dit niet zelf uitgevonden hebben.
Dat kan ook niet, omdat ze geen wis- en natuurkundige achtergrond hebben.
Als behandelaars de enige groep is die zeggenschap heeft over dit behandelgebied, dan kun je lang wachten voordat dit instrument wordt geaccepteerd.
Behandelaars begrijpen evenmin de werking van een CT-scan, maar accepteert het instrument omdat het plaatjes toont. Men 'ziet' er direct mee in het lichaam.

De app ziet de afgeleide van wat er gebeurt in je lijf door het verloop van waarden te volgen en te analyseren.
Dit is te abstract voor de praktisch ingestelde behandelaar.
Men is niet gewend om te kijken naar het verloop van waarden en hun samenhang.
En daar draait het wel om.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Juutje
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 feb 2020, 18:27

Re: Juutje setpoint bepalen

Bericht door Juutje »

We hebben het inderdaad niet over natuur-en scheikundigen, maar toch wel over intelligente wetenschappers lijkt me...
Maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Ik zal eens een balletje opgooien binnenkort bij broerlief; even zomaar om zijn reactie te peilen.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Juutje setpoint bepalen

Bericht door Kiek »

We hebben het inderdaad niet over natuur-en scheikundigen, maar toch wel over intelligente wetenschappers lijkt me...

Ja, het zijn intelligente mensen die een langdurige opleiding achter de rug hebben.
En ze bewaken de integriteit van de medische behandeling.

Ze varen echter nog steeds op de traditionele kennisoverdracht op hun gebied.
Er is veel te weinig ruimte voor wis- en natuurkundige analytici die hen kunnen bijstaan in het interpreteren van bijvoorbeeld, zoals hier, labwaarden.

Er is binnen hun opleiding nauwelijks aandacht voor nieuwe wetenschappelijke inzichten/ontwikkelingen van andere disciplines die zich roeren op medisch gebied.
Er is kennelijk geen dwingende noodzaak daartoe.
En er zijn voor de artsen genoeg onderwerpen die medisch prettiger liggen, waarmee goed kan worden gescoord, en die makkelijker worden geaccepteerd, wereldwijd.

Volgens mij is het onze (patiënten) onbewuste aandrang om de artsen op een voetstuk te plaatsen. Wij zijn immers voor onze gezondheid/bestaan afhankelijk van de dokters. En wiens oordeel achten/wensen wij dan ook als onaantastbaar.
Wij verwachten dat ze alles weten.

We houden dit met elkaar in stand.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie